הדולר היציג התחזק ל-3.529 ש'; "אין צורך בהפחתת ריבית"

הדולר התחזק בכ-0.1% מול השקל ■ האירו היציג התחזק ל-4.872 שקלים ■ הערכות: בנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי על 1% ■ ביום רביעי הודעת הפדרל ריזרב

השקל היציג נחלש היום (ב') קלות במהלך יום המסחר המקומי במט"ח מול שני המטבעות הזרים המובילים - הדולר והאירו. שערו היציג של הדולר התחזק בפחות מ-0.1% מול השקל ונקבע על 3.529 שקלים. גם האירו התחזק בשיעור דומה ושערו היציג נקבע על 4.872 שקלים.

ביום שישי, נזכיר, הדולר היציג נחלש בכ-0.2% ונקבע ב-3.526 שקלים, והאירו היציג נחלש בכ-0.1% ל-4.8709 שקלים.

בשוק המט"ח העולמי הדולר נסחר ללא שינוי משמעותי מול המטבעות המרכזיים: ב-1.3803 דולר לאירו, נחלש קלות מול הליש"ט ל-1.6179 דולר ומול הין היפני הדולר מתחזק בכ-0.2% ל-97.61 ין לדולר.

היום ב-17:30 יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש נובמבר. לפי התחזיות בשוק, הריבית תישאר ללא שינוי על 1%. ההחלטה היום תהיה הראשונה של קרנית פלוג בתור נגידת בנק ישראל הקבועה, לאחר שמינויה אושר אתמול בממשלה. עד כה פלוג קיבלה את ההחלטות בוועדה המוניטרית בתור נגידה זמנית - ובחודש הקודם אף הורידה את הריבית ב-0.25%.

להערכת כלכלני פסגות, סביבת הריבית המקומית הושפעה בהחלטות האחרונות בעיקר מהתחזקות השקל והפחתות הריבית האחרונות התאפשרו נוכח היעדר לחצים אינפלציוניים ולאור הצמיחה המתונה במשק ביחס להערכות הקודמות.

"למרות קיומם של סימנים המעידים על התמתנות ברמת הפעילות הכלכלית בישראל ברבעון השלישי של השנה, להערכתנו רמת הריבית הנוכחית נמוכה דיה כדי לתמוך בפעילות הכלכלית, ובהינתן שבחודש האחרון חל פיחות של יותר מ-1% בשער השקל כנגד סל המטבעות, אין צורך בהפחתת ריבית נוספת ואף ישנה הסתברות גבוהה יותר להותרת הריבית במשק ברמתה הנוכחית בשנה הקרובה", לדבריהם.

יוסי פרנק: מי שמוכר דולרים - מטורף

ביום רביעי השבוע תתקיים החלטת הריבית של הפדרל ריזרב ובה ידברו מן הסתם על המדיניות המוניטרית בארה"ב. לפי מירב ההערכות בוול סטריט, צמצום או הפסקה של רכישות האג"ח לא עומדים כרגע על הפרק, אבל בהחלטה, הבנק בראשות בן ברננקי יאשר או יפריך את מה שצופים בשוק.

ב-FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "אם בפד' ישתמשו ברטוריקה שתאותת על צמצום, השוק צפוי להגיב בשלילה, אבל סביר להניח שהבנק יחזור על הרטוריקה הקבועה המתנה כל שינוי במדיניות בשיפור כלכלי, מה שיתמוך בהערכה הרווחת כי הצמצום נדחה לפחות עד המחצית הראשונה של 2014 - ובמקרה כזה זה יגביר את הלחץ על הדולר-שקל. מנגד, במידה והבנק יאמץ רטוריקה נוקשה יותר ויאותת על האפשרות של צמצום, השוק יצטרך לבצע הערכה מחודשת וייתכן שנראה את הדולר מתאושש. כל הפתעה מצד הבנק הפדרלי עשויה לתת את האות לתיקון", הם כותבים.