שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש ב-0.17% לפני הפד

הדולר נחלש לרמה של 3.518 שקלים, בעוד האירו נחלש בכ-0.2% לרמה של 4.843 שקלים ■ FXCM: "במידה ובמפתיע נראה איתות על כוונת הפד לצמצם בקרוב, הרי שהשווקים עשויים לסגת בחוזקה לאחור והדולר צפוי להתחזק"

הדולר נחלש היום (ד') במסחר בין הבנקים והשער היציג נקבע בירידה של 0.17% לרמה של 3.518 שקלים, בעוד האירו נחלש בכ-0.2% לרמה של 4.843 שקלים.

היום יפרסם הפד את החלטת המדיניות המוניטרית שלו, בסיום פגישה בת יומיים של ועידת השוק הפתוח. כלכלנים מעריכים כי הפד ימשיך ברכישת אג"ח ב-85 מיליארד מדי חודש ולא יודיע היום על צמצום היקף הרכישות. למעשה, ההערכה היא כי הפחתת הרכישות תידחה לחודש מארס.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל ממשיך לדשדש בתוך טווח מחיר שבין 3.50 ל-3.52. נראה שהפעילים בשוק ממתינים לישיבת הריבית של הבנק הפדרלי שתתקיים הערב, ומעדיפים לא לבחור צד לפני שיתבררו התוצאות. גם בשוק המט"ח העולמי ניתן לזהות היערכות של הסוחרים לקראת האירוע, כאשר הדולר התחזק ביממה האחרונה בעקבות צמצום חשיפה של המשקיעים להפתעה אפשרית, וזאת לאחר שהדולר צנח לרמות שפל חדשות בשבועות האחרונים. אף על פי כן, הציפיות בשוק לקראת הישיבה הערב ברורות למדי - הבנק הפדרלי לא יבצע שום שינוי במדיניות ההרחבה הכמותית.

"הפעילים ינתחו את לשון הצהרת המדיניות. במידה ובמפתיע נראה איתות על כוונת הבנק לצמצם בקרוב, הרי שהשווקים עשויים לסגת בחוזקה לאחור והדולר צפוי להתחזק. מנגד, אם נראה הצהרת מדיניות שתאשש את הקונצנזוס בשוק לגבי דחיית ההרחבה, הרי שהמגמות הנוכחיות צפויות להימשך - דהיינו, המשך הטיפוס של מדדי המניות מעלה והמשך הפיחות ארוך הטווח של הדולר. לגבי הדולר-שקל, נוכל לאמוד את המהלך הבא על פי כיוון הפריצה של הטווח הנוכחי. עלייה נחרצת מעל 3.52 ו-3.54 יסללו את הדרך ל-3.57 בשלב ראשון. ומנגד, ירידה מתחת לרף הקריטי של 3.50 יאיץ את הירידה לעבר השיא האחרון ב-3.473".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות: "היצעי מט"ח מצד יצואנים תומכים בייסוף השקל ומגבילים את פוטנציאל הפיחות, בנק ישראל צפוי בתחילת החודש לשוב ולרכוש דולרים במסגרת מדיניותו להפחית את השפעת הגז על שער החליפין, מהלך העשוי לבלום את המשך התחזקות השקל והשחיקה המתמשכת ברווחיות הייצוא. להערכתנו, בעתיד הקרוב צפויים בנק ישראל והאוצר לצאת בשורת צעדים לשמירת רווחיות הייצוא ולבלימת השחיקה ולבלום את ההתחזקות המתמשכת בשער השקל.

"נתונים כלכליים חיובים שפורסמו בארה"ב המורים על המשך מגמת ההתאוששות בפעילות הכלכלית ובאמון, לצד הכרזות מצד בכירים בבנק המרכזי האירופאי בדבר הצורך לשמור על רווחיות הייצוא ולמנוע את התחזקות האירו, בלמו את המשך היחלשות הדולר וגררו להתחזקות הדולר אל מול המטבעות המרכזיים. נתונים כלכליים חיוביים המתפרסמים ביפן והמגמה המתמשכת בשל גידול במכירות הקמעונאיות וההשקעות הנרחבות המבוצעות על ידי יפן במדינות במרחב אסיה ובין ויאטנאם בורמה ומדינות אחרות, תומכים בהתאוששות הכלכלה היפנית".

אתמול ביצעה יחידת ניהול החוב, בראשות יהלי רוטנברג, עסקת גידור בהיקף של 75 מיליון דולר, ובכך אגף החשב הכללי, בראשות מיכל עבאדי-בויאנג'ו, ממשיך להתערב בשוק המט"ח, על מנת לצמצם את החוב החיצוני של ישראל.

אתמול רשם השער היציג של הדולר ירידה של כ-0.1% לרמה של 3.524 שקלים. האירו נחלש בכ-0.4% לרמה של 4.851 שקלים.