אחרי כלל ביטוח: גם עובדי מגדל הקימו ועד עובדים

גורמים בהסתדרות מדברים על מהלך בזק ועל אווירה אוהדת בקרב העובדים, ומעריכים כי עוד הלילה ייתכן כי יהפכו לארגון היציג בחברה

בענף הפיננסים העריכו כי זה רק עניין של זמן עד שההתאגדות של עובדי כלל ביטוח תביא להתאגדויות נוספות בחברות הביטוח הגדולות. היום (ד') נודע כי עובדי "מגדל" החלו להתאגד במהלך בזק, וגורמים בהסתדרות הכללית מעריכים כי עד הלילה ייתכן כי יצטרפו לשורות הארגון לא פחות מ-1,000 עובדים - קרי שליש מעובדי החברה. אם התרחיש הזה יתממש, הרי שההסתדרות תהפוך לארגון היציג של עובדי החברה, והנהלת מגדל תחויב לנהל עם עובדיה מו"מ להסכם קיבוצי בהתאם לקבוע בחוק.

מאז שעובדי כלל ביטוח התאגדו בהסתדרות וזכו בתום מאבק ממושך להכרה מצד ההנהלה, החלו עובדים במגדל וגם בחברת הביטוח "הפניקס" לבסס תשתית להתארגנות. המהלכים האלה היו איטיים ומתחת לפני השטח, אולם בתקופה האחרונה המהלך במגדל החל לקבל צורה של מבצע צבאי לכל דבר. לפחות עשרה עובדים ממחלקות שונות ודרגים שונים הקימו ועד פעולה, שכולל עשרות פעילים בכל מתקן ובכל מחלקה בחברה.

דף הפייסבוק של התאגדות עובדי מגדל / צילום: מתוך הפייסבוק
 דף הפייסבוק של התאגדות עובדי מגדל / צילום: מתוך הפייסבוק

"אין מקום שאין לנו בו פעילים, הגענו לזה מאוד מסודרים ובמטרה לנצח", אמר ל"גלובס" גורם בהסתדרות. "שעת השין" נקבעה להיום, וכל עובדי מגדל קיבלו מסרון לטלפון הנייד ובו לינק לאתר שמאפשר להם להצטרף להסתדרות בצורה דיגיטלית. במקביל, האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות הציב דוכני החתמה מול מטה החברה בפ"ת, פעילים מקרב הארגון ומקרב העובדים מחלקים בשעות אלה עלוני מידע וקוראים לעובדים להיכנס לדף פייסבוק מיוחד שהוקם לצורך ההתארגנות.

הטריגר המרכזי להתארגנות המואצת של עובדי מגדל הוא העברת השליטה בחברה לידי שלמה אליהו. העובדים חוששים כי אליהו, שנחשב לשמרן בכל הקשור לתנאי העבודה, יבקש לייעל את החברה על חשבונם. כך למשל, לפני כשבועיים הגבילה הנהלת החברה את מכסת הדלק של בעלי הרכבים הצמודים, והעובדים חוששים כי זה רחוק מלהיות הצעד האחרון. גם פרישתם של בכירים בחברה בימים האחרונים לא תרמו לאווירה.

גורמים מקרב העובדים מציינים כי מהלך ההתאגדות מתקבל באהדה רבה מצד מרבית העובדים, גם בקרב מנהלים זוטרים ודרגי ביניים. הטענה הזו מחזקת את ההערכות בהסתדרות ולפיהן ייתכן כי עוד הלילה יוכלו להכריז על ועד יציג.

ההנהלה: לא מתערבים

בהנהלת מגדל מסרו היום כי מנכ"ל החברה, יונל כהן, הנחה את כל הגורמים הרלוונטיים שלא להתערב בשום אופן בזכות ההתאגדות של העובדים. גורם המזוהה עם החברה הוסיף: "לא תראה פה את המראות שראינו במקומות אחרים. לא נפריע, בטח לא נתנכל ופשוט לא נתערב. כשנקבל פנייה רשמית נדע איך מתקדמים הלאה".