מנכ"ל בבילון: "מבצעים הערכת מצב, בוחנים את ההשלכות"

אלון כרמלי בהודעה מיוחדת לבורסה: "הארועים שחווה בבילון בימים האחרונים אינם קשורים רק בבבילון אלא נוגעים לכלל התעשייה" ■ "מוקדם מדי לתת הערכה על מלוא ההשלכה של הארועים ודרך הפעולה של בבילון"

על רקע ההודעה הדרמטית של בבילון הבוקר (ד'), על אי-חידוש החוזה מול גוגל, הודעה שגוררת נכון לעכשיו קריסה של כ-68% במניית החברה בבורסה, מנכ"ל בבילון אלון כרמלי מנסה להרגיע את המשקיעים ככל האפשר ומוציא התייחסות מיוחדת בהודעה לבורסה.

"הארועים שחווה בבילון בימים האחרונים אינם קשורים רק בבבילון אלא נוגעים לכלל התעשייה", כותב כרמלי. "כמי שמובילים את התעשייה, אנחנו הראשונים לחוות את הארועים במידה שכזו".

בבילון מסרה בדיווח הקודם כי לאי חידוש ההסכם עם גוגל צפויה להיות השפעה מהותית על הכנסות החברה ועל רווחיה, היות והכנסות של בבילון כתוצאה מההסכם ברבעון השני היוו כ-43% מסל הכנסותיה.

הודעה זו היתה אחד הגורמים לקריסת המניה היום בבורסה ולפיכך כרמלי כותב בהודעה הנוכחית, כי "אנחנו עדיין נמצאים בהערכת מצב שבה נבחנות ההשלכות וכן חלופות הפעולה של החברה, לכן מוקדם מדי לתת הערכה כזו או אחרת על מלוא ההשלכה של הארועים ודרך הפעולה שבבילון תבחר לנקוט בה".

עוד מוסיף כרמלי, כי הוא ובעל השליטה בבבילון נועם לניר, "מחוייבים לבבילון, מאמינים בחברה ובהחלט מסתכלים קדימה. יחד עם צוות עובדי החברה, הנסיון והידע, ולמרות האתגרים המורכבים, נעשה את מירב המאמצים, תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להתאים את החברה למציאות החדשה".

לדבריו, "לבבילון יש ידע נרחב, נסיון מוכח, יכולות הפצה ומוניטיזציה באינטרנט וטכנולוגיה מתקדמת בכל הנוגע להכרת עולמות האינטרנט והגולשים. אנו פועלים כדי להתאים עצמנו למציאות החדשה בהסתמך על יכולות אלו. אנו נמשיך כמובן לעדכן את המשקיעים בכל התפתחות מהותית בעניין", מסכם כרמלי.

החוזה של בבילון עם גוגל מסתיים בנובמבר השנה. בבילון מסבירה את אי החידוש בכך שגוגל קיבלה תלונות ממספר רב של משתמשי הדפדפן שלה, גוגל כרום, אשר טענו כי התקנת סרגל הכלים של בבילון פוגעת בחווית השימוש שלהם בדפדפן והדבר העלה דאגות אצל גוגל בקשר ליכולתה של החברה לאפשר חוויית משתמש חיובית.