לפני ההודעה על גוגל: בקשה לייצוגית ב-2.5 מיליון שקל נגד בבילון

התובעים טוענים לעבירה לכאורה על חוק רשות ניירות ערך, רשלנות והטעיה בדיווחים - בכל הקשור להסכם עם יאהו

על רקע הקריסה במניה, אי-חידוש ההסכם עם גוגל ואי-הוודאות לגבי ההסכם עם יאהו, הוגשה אתמול (ד') בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת בבילון בגין עבירה לכאורה על חוק רשות ניירות ערך, רשלנות והטעיה בדיווחים - בכל הקשור להסכם עם יאהו.

סכום התביעה גבוה מ-2.5 מיליון שקל. בנתבעים גם המנכ"ל אלון כרמלי ובעל השליטה נועם לניר וכן דירקטורים של החברה.

התובע, מחזיק מניות בבילון פרטי, טוען, באמצעות עורכי הדין עמיר מנור, יוקי שמש וענבל לליפר, כי בבילון גרמה למשקיעים נזק כתוצאה מדיווחים חלקיים, מצגים מטעים ורשלניים, בין אם במתכוון או במחדל, בכל הקשור לדיווחים לבורסה על ההסכם.

בנוסף, התביעה טוענת כי בבילון גם עברה על חוק החברות וגרמה נזק למשקיעים בכך שגרמו לכך שהחברה תפר התחייבויותיה בהסכם עם יאהו או שלא פיקחו כראוי על ביצוען.

כזכור, בבילון חתמה על ההסכם עם יאהו לפני כחצי שנה, והוא הניב לה כ-32% מסך ההכנסות ברבעון השני, 52 מיליון שקל. בשבוע וחצי האחרונים בבילון משגרת לבורסה הודעות על אי-ודאות באשר לחידוש ההסכם מול יאהו, אך לא מספקת הודעה חד-משמעית בנושא. הדבר גרם לאבדן אמון בקרב המשקיעים, ולראיה - המניה נחתכה בעשרות אחוזים בשבוע.

התובעים טוענים כי בשל חוסר הוודאות בהודעות של בבילון, המשקיעים רכשו מניות בבורסה כשלא היה בידם מידע מהותי, מלא ונכון - ואיבדו חלק גדול מהשקעתם בעקבות זאת.

נציין כי עו"ד עמית מנור, שמייצג את התובע בתביעה הנוכחית, ייצג גם מחזיק מניות פרטי בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד בבילון בחודש יוני 2013. גם אז נטען לדיווחים מטעים ומצגי-שווא שגרמו לניפוח המניה. הבקשה מחודש יוני עדיין לא עלתה לדיון בבית המשפט.

מבבילון נמסר כי "החברה טרם קיבלה את כתב התביעה. לכשיתקבל, תלמד את פרטיו ותגיב בהתאם לבית המשפט".