פייסבוק ניפצה את התחזיות: הכנסות של כ-2 מיליארד דולר

התחזיות בשוק עמדו על רווח של 19 סנט למניה והכנסות של 1.91 מיליארד דולר ■ ההכנסות מפרסום עלו ב-66% ל-1.8 מיליארד דולר ■ הפרסום בסלולר אחראי על כ-49% מהכנסות הפרסום ■ עם זאת, הצעירים נוטשים את הרשת החברתית

פייסבוק ממשיכה להוכיח שהיא יודעת לעשות כסף מהטראפיק והעניין הרב שהיא יוצרת סביבה. דוחות הרבעון השלישי שהתפרסמו הערב (ד') בארה"ב הצביעו על עלייה של 66% בהכנסות הרשת החברתית מפרסום לעומת השנה שעברה והגיעו לכ-1.8 מיליארד דולר. 49% מההכנסות מפרסום הגיעו מהסלולר - לעומת 14% אשתקד - והסתכמו ב-880 מיליון דולר לעומת 140 מיליון דולר לפני שנה.

מדוחות הרשת החברתית עולה כי ההכנסות הכוללות זינקו ב-60% ל-2.02 מיליארד דולר - לעומת 1.26 מיליארד דולר בשנה שעברה. נתח הפרסום עומד על 89% מכלל ההכנסות. שווי השוק של החברה עומד על 120 מיליארד דולר.

מבחינת מספר משתמשים, פייסבוק המשיכה להתחזק עם 1.19 מיליארד משתמשים. מתוכם, פייסבוק רואה מדי יום 507 מיליון משתמשים שנכנסים מהמובייל, ובראייה חודשית מדובר על 874 מיליון משתמשים.

אך בעוד שהמובייל מהווה מנוע צמיחה, נראה כי הדסקטופ הולך ומאבד ממעמדו בהכנסות מפרסום. הנתונים הטובים של פייסבוק אמנם הקפיצו הערב את מחיר המניה תוך כדי שיחת הוועידה עם האנליסטים, אך מהר מאוד היא צנחה מטה.

הצעירים נוטשים

מה שהפיל את המניה היה העובדה שפייסבוק הצביעה לראשונה - ובצל דיווחים לא רשמיים עד היום - על ירידה בהיקף המעורבות והשימוש בפייסבוק בקרב צעירים בארה"ב. עם זאת, סמנכ"ל הכספים, דיויד, אברסמן, ניסה להצניע נתונים אלה: "אנחנו שמחים שעדיין שיעור החדירה שלנו בקרב צעירים בארה"ב הוא כמעט מוחלט, וששיעור המעורבות הכללי בפייסבוק נשאר חזק".

עוד סיבה לירידה הפתאומית במחיר המניה הייתה גם העובדה שאברסמן סיפר לאנליסטים בשיחת הוועידה כי בכוונת פייסבוק לשמור על יחס הפרסומות שמופיעות למשתמשים - פרסומת אחת על כל 20 סיפורים (פוסטים).

"נראה שיש דאגה סביב העובדה שכמות המודעות בניוזפיד לא עולה", אמר ריצ'רד גרינפלד, אנליסט בחברת BTIG, והוסיף כי הוא מאמין שהעלאת מחירי הפרסום, יותר מאשר כמות הפרסומות, היא בעלת אפקט גדול יותר על הצמיחה של פייסבוק בשורה העליונה.

פייסבוק
 פייסבוק