פייסבוק: ההכנסות מפרסום בסלולר זינקו, אך הצעירים נוטשים את הרשת החברתית

מדוחות החברה לרבעון השלישי של 2013 עולה, כי 49% מההכנסות מפרסום הגיעו מהסלולר, לעומת 14% בלבד אשתקד

פייסבוק ממשיכה להוכיח שהיא יודעת לעשות כסף מהטראפיק והעניין הרב שהיא יוצרת סביבה. דוחות הרבעון השלישי שהתפרסמו אתמול (ד') בארה"ב הצביעו על עלייה של 66% בהכנסות הרשת החברתית מפרסום לעומת השנה שעברה והגיעו לכ-1.8 מיליארד דולר. 49% מההכנסות מפרסום הגיעו מהסלולר - לעומת 14% אשתקד - והסתכמו ב-880 מיליון דולר לעומת 140 מיליון דולר לפני שנה.

מדוחות הרשת החברתית עולה, כי ההכנסות הכוללות זינקו ב-60% ל-2.02 מיליארד דולר - לעומת 1.26 מיליארד דולר בשנה שעברה. נתח הפרסום עומד על 89% מכלל ההכנסות. שווי השוק של החברה עומד על 120 מיליארד דולר.

מבחינת מספר משתמשים, פייסבוק המשיכה להתחזק עם 1.19 מיליארד משתמשים. מתוכם, פייסבוק רואה מדי יום 507 מיליון משתמשים שנכנסים מהמובייל ובראייה חודשית מדובר על 874 מיליון משתמשים.

אך בעוד שהמובייל מהווה מנוע צמיחה, נראה שהדסקטופ הולך ומאבד ממעמדו בהכנסות מפרסום. הנתונים הטובים של פייסבוק אמנם הקפיצו אתמול (ד') את מחיר המנייה תוך כדי שיחת הוועידה עם האנליסטים, אך מהר מאוד היא צנחה מטה. מה שהפיל את המנייה היה העובדה שפייסבוק הצביעה לראשונה - ובצל דיווחים לא רשמיים עד היום - על ירידה בהיקף המעורבות והשימוש בפייסבוק בקרב צעירים בארה"ב. עם זאת, סמנכ"ל הכספים, דיויד, אברסמן ניסה להצניע נתונים אלה: "אנחנו שמחים שעדיין שיעור החדירה שלנו בקרב צעירים בארה"ב הוא כמעט מוחלט וששיעור המעורבות הכללי בפייסבוק נשאר חזק". עוד סיבה לירידה הפתאומית במחיר המנייה הייתה גם העובדה שאברסמן סיפר לאנליסטים בשיחת הוועידה כי בכוונת פייסבוק לשמור על יחס הפרסומות שמופיעות למשתמשים - פרסומת אחת על כל 20 סיפורים (פוסטים).

"נראה שיש דאגה סביב העובדה שכמות המודעות בניוזפיד לא עולה", אמר ריצ'רד גרינפלד, אנליסט בחברת BTIG, והוסיף כי הוא מאמין שהעלאת מחירי הפרסום, יותר מאשר כמות הפרסומות, היא בעלת אפקט גדול יותר על הצמיחה של פייסבוק בשורה העליונה.