דובר צה"ל: מזל"ט צה"לי התרסק בעזה בשל תקלה טכנית

מדבר במזל"ט של צה"ל מסוג "רוכב שמיים" ■ הרמטכ"ל בני גנץ על ההסלמה בגבול עם עזה: "נכין את כל מה שנדרש גם אם זו התמודדות רחבה יותר - שהיא כמובן לא מומלצת לתושבי עזה"

מזל"ט של צה"ל מסוג "רוכב שמיים" התרסק היום (א') בעזה, כך נמסר מצה"ל לאחר שכלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי הפילו מזל"ט צה"לי והשתלטו עליו בצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע התרחש בשל תקלה טכנית והוא מתוחקר.

הרמטכ"ל בני גנץ התייחס היום להסלמה בגבול עם עזה במהלך ביקור החיילים שנפצעו ממטען, וציין כי נותרו איומים מתוך הרצועה: "נכין את כל מה שנדרש גם אם זו התמודדות רחבה יותר - שהיא כמובן לא מומלצת לתושבי עזה".

במאי האחרון התרסק מזל"ט מאותו סוג מספר דקות לאחר המראתו, במהלך טיסה שאמורה הייתה לסייע באיסוף מודיעין אחר פעילות חשודה. מחקירה ראשונית שנערכה אז בצה"ל על כי מדובר בתקלה טכנית. התאונה התרחשה, כשלוחמים של צה"ל בדרום רצועת עזה הפעילו את הכלי, שנמצא לבסוף בשטח פתוח סמוך לגבול הרצועה.

במהלך הטיסה הקצרה אבד הקשר עם הכלי. לאחר ההתרסקות סרקו כוחות גדולים את האזור במטרה למצוא את כלי הטיס לפני שייפול לידי ארגוני הטרור הפלסטינים, שיוכלו ללמוד ממנו על הטכנולוגיות המותקנות בו.