הדולר עלה קלות; "ממשיך לבסס תחתית ב-3.5 שקלים"

שערו היציג של הדולר נקבע על 3.533 שקלים; האירו עלה ב-0.13% ■ FXCM ישראל: כל עוד הצמד מעל 3.52 שקלים, ישנה סבירות גבוהה למהלך עולה ל-3.57 שקלים

הדולר עלה היום (ב') ב-0.17% ושערו היציג נקבע על 3.533 שקלים, בעוד האירו עלה ב-0.13% ל-4.772 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר סיים את השבוע שעבר בסערה, כאשר זינק בשיעור חד למול המטבעות המרכזיים בעולם, וגם למול השקל. הפריצה של הדולר באה בעקבות הצהרת המדיניות של הבנק הפדרלי, שלא חידשה דבר ומעט אכזבה חלק מהפעילים בשוק שציפו כי הבנק יציג עמדה "יונית" יותר לאור נתוני המקרו הירודים והנזקים הכלכליים שנגרמו בעקבות ההשבתה. למרות הזינוק החד של הדולר, כרגע אין לראות בו אלא גל של מימוש רווחים ותיקון במסגרת מגמה ארוכת טווח יותר של היחלשות. בסופו של דבר, מדיניות ההרחבה של הבנק הפדרלי, שכרגע רבים מעריכים שתימשך במתכונתה הנוכחית עד לפחות המחצית הראשונה של 2014, מחלישה את הדולר".

"מבחינה טכנית, הדולר-שקל ממשיך לבסס את התחתית באזור 3.5 שקלים, כאשר גם בשבוע שעבר ניצל הצמד משבירה מתחתיה. כל עוד הצמד מעל 3.52 שקלים, ישנה סבירות גבוהה שאנחנו עדים להיווצרותו של מהלך עולה שידחוף את הצמד אל מעל השיא ב-3.57 שקלים, כחלק מהתיקון הגדול יותר שהחל בשפל של 3.473 שקלים. ירידה מתחת 3.52 שקלים תסכן שוב את התחתית ב-3.5 שקלים", נכתב בסקירת FXCM ישראל.

ב-ATRADE מעריכים כי "כל עוד הדולר ממשיך להתחזק בעולם, התחתית האחרונה אשר נקבעה באזור 3.5 שקלים אמורה להישמר. בנק ישראל עדיין עומד על המשמר יחד עם שר האוצר אשר הצהיר בתחילת השבוע שעבר כי הוא יפעל יחד עם בנק ישראל להחליש את המטבע המקומי הפוגעת הכלכלה. פריצה של 3.57 שקלים תוביל למהלך נרחב יותר לכיוון 3.6 שקלים".