אופלון של ח. מר נערכת לגיוס הון לפי שווי של כ-100 מיליון דולר

בחברה, שפיתחה אריזות למוצרי מזון שמגינות מפני זיהומים, מכחישים מגעים למכירתה ■ את הגיוס האחרון היא ביצעה ב-2011 לפי שווי של כ-30 מ' ד'

חברת אופלון, המוחזקת בידי ח. מר, נערכת למהלך של גיוס הון לפי שווי של כ-100 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". הגיוס האחרון של אופלון בוצע ב-2011 לפי שווי של כ-30 מיליון דולר אחרי הכסף. כעת בוחנת החברה הנפקה לפי שווי גבוה בהרבה, בארץ או בחו"ל. באופלון הכחישו כי החברה עומדת לקראת מכירה.

אופלון פיתחה חומר מיוחד שפוגע בכל חיידק או פטריה הנוגעים בדופן האריזה. התוצאה, על פי החזון, היא אריזה שתשמור על כל סוגי המזון מזיהום, ותחסוך את כל אמצעי השימור האחרים - קירור, הרתחה, חומרים משמרים.

בשר טרי, חלב טרי או מיץ - כולם ייארזו ללא כל תהליך עיבוד, ייסעו לסופר ללא קירור ויאוחסנו בבית מחוץ למקרר, עד פתיחת האריזה. עבור הצרכן מדובר במוצר טרי ובריא יותר, ועבור התעשייה - חיסכון אדיר בעלויות.

חתמה על שני הסכמים

אופלון הוקמה ב-2006 בהשקעה יוצאת דופן של ח.מר (המחזיקה 26% מהמניות) בתחום שאינו תקשורת. נזכיר כי לאחרונה נחתם הסכם שלפיו תשקיע קרן פימי של ישי דוידי 95 מיליון שקל כנגד הקצאת 30% ממניות ח. מר, ולא מן הנמנע כי גם בקרן מביאים בחשבון את האקזיט הצפוי באופלון.

יזמי אופלון הם ד"ר אוריאל הלביא (חבר דירקטוריון), ד"ר שמואל בוקשפן (מדען ראשי) וגלב זילברשטיין (CTO). ב-2008 הצטרפה למשקיעים בחברה גם קרן וונקה, שמחזיקה כיום 24% מהמניות. אבי שני, שהיה שותף בקרן, הפך למנכ"ל החברה, ושותף נוסף בקרן, רונן מלניק, הפך ליו"ר שלה. וונקה מתמחה בתחום שהיא מכנה "מיד-טק" - הבאת טכנולוגיות הייטק לשווקים מסורתיים.

ב-2012 חתמה אופלון על שני הסכמי שת"פ משמעותיים. הראשון הוא הסכם עם אחת מחברות המשקאות המובילות בעולם. "היום תהליך בקבוק משקאות קלים כולל הרתחה, מילוי של בקבוק כשהנוזל חם, קירור, וכל זה דורש הרבה מאוד פלסטיק, שהוא העלות הכי גבוהה במוצר", אומר מלניק, "אנחנו יכולים לחסוך לחברות בפלסטיק בערך ביחס של 1:10". מוצר זה אמור להגיע לשוק בתוך כשנתיים. ההסכם השני שנחתם הוא עם ריינולדס, חברת האריזות המובילה בעולם, לפיתוח מגשיות אנטי-בקטריאליות לבשר, ופקקים לבקבוקי חלב.

שני ההסכמים מניבים תשלומים קטנים עבור הפיתוח, אך כשהמוצרים יגיעו לשוק אופלון מצפה להכנסות בשווי של עשרות מיליוני דולרים מכל אחד מן ההסכמים. ב-2012 לחברה היו הכנסות של 420 אלף דולר, והפסד של 5.1 מיליון דולר. את המחצית הראשונה של 2013 סיימה החברה עם הכנסות של 1.3 מיליון דולר, ובקופתה היו בסוף חודש יוני 550 אלף דולר, ויש לה חוב (הלוואות בעלים) של 2 מיליון דולר.