שוק המט"ח: הדולר היציג נותר על 3.53 שקלים

בשוק המט"ח העולמי הדולר יציב מול האירו ב-1.35 דולר ■ בשוק ממתינים לפרסום נתוני התמ"ג בארה"ב ולדוח התעסוקה החודשי שיפורסם ביום שישי - וירמז על הסיכוי להפחתת המדיניות המוניטרית המקלה של הפדרל ריזרב

השקל נסחר היום (ג') ביציבות מול שני המטבעות הזרים בשוק המט"ח המקומי. שער הדולר היציג נקבע על 3.53 שקלים והאירו נחלש קלות לרמה של 4.766 שקלים.

אתמול, נזכיר, הדולר היציג עלה ב-0.2% ל-3.533 שקלים והאירו היציג עלה ב-0.15% ל-4.772 שקלים. בשוק המט"ח העולמי הדולר יציב מול המטבעות המרכזיים: האירו והליש"ט נחלשים קלות ל-1.35 ו-1.597 דולר בהתאמה, ומול הין היפני הדולר נחלש בכ-0.2% ל-89.48 ין לדולר.

בשוק ממתינים לפרסום נתוני התמ"ג בארה"ב ולדוח התעסוקה החודשי שיפורסם ביום שישי הקרוב וישפוך אור על מצבו של שוק העבודה - בהקשר של מדיניות ההקלה המוניטרית של הפדרל ריזרב. כזכור, יו"ר הפד' בן ברננקי אמר בישיבה האחרונה של הבנק המרכזי, כי עד שלא תירשם התאוששות משמעותית בשוק העבודה, הבנק לא יצמצם ובטח לא יפסיק את רכישות האג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר, כי "כרגע ההערכות בשוק מדברות על דחיית צמצום ההרחבה הכמותית עד למחצית הראשונה של שנת 2014 לפחות, ואולם הערכה זו עדיין לא נתמכת בהתבטאויות ברורות מצד חברי הפד'. במידה ונתוני התמ"ג והתעסוקה יאכזבו, כפי שמנבאים התחזיות המוקדמות, הדבר יחזק את ההערכה על דחיית הצמצום ויחליש את הדולר".