הבורסה סגרה בעליות; איזיצ'יפ זינקה לאחר הדוחות

בזק תדווח מחר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ■ מנכ"לית אורמת תפרוש בסוף יוני 2014 ■ טאואר צללה לאחר הדוחות

הבורסה בתל אביב נסחרה היום (ד') למן הפתיחה במגמה חיובית ברקע עליות שערים בבורסות אירופה ובמסחר בוול סטריט.

הנהלת הבורסה פרסמה היום נתונים על מחזורי המסחר בחודש אוקטובר, מהם עולה כי מחזורי המסחר עלו ל-1.45 מיליארד שקל בממוצע ביום - שיא של שנתיים. (לסיפור המלא)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום במסגרת כנס קיסריה כי אסור להעלות את המסים לחברות הגדולות ולעשירים ויש לעודד את הצמיחה. נתניהו טען בנוסף כי יש לממן את הגידול בתקציב הביטחון באמצעות העלייה בצמיחה ולא באמצעות העלאת מסים.

רבים תוהים כעת לאן מועדות פניו של שוק המניות האמריקאי והאם הראלי יימשך בקרוב. אם ההיסטוריה יכולה "לנבא" את כיוון השווקים אז ניתן לומר שמדדי המניות ימשיכו לעלות עד סוף השנה. לפי הנתונים ההיסטוריים, מאז 1928, ב-82% מהמקרים, המניות רשמו עליות בחודשיים האחרונים של השנה. מהנתונים עולה עוד כי ממוצע העליות בחודשי נובמבר ודצמבר, העומד על 6%, עשוי להוביל את מדד הבנצ'מרק של ארה"ב לרמה של 1,862 נקודות, שיא כל הזמנים ו-20% מעל השיא שנרשם ב-2007.

בזק תדווח מחר

בזק רושמת עניין רב לקראת פרסום דוחותיה ביום חמישי לפני פתיחת המסחר.

בי קומיונקיישנס , החברה האם של בזק, דיווחה היום על הסכם חדש מול קונסורציום בנקים בראשות בנק הפועלים - הסכם אשר אמור לתרום להתמודדותה של החברה עם רכישת השליטה בבזק ב-2010. בין סעיפי ההסכם ניתן למצוא אפשרות לפירעון מוקדם של חוב בנקאי בהיקף 400 מיליון שקל, וכן הפחתת התשלומים השנתיים לבנקים ב-150 מיליון שקל, מ-480 מיליון שקל ל-330 מיליון שקל.

סוף עידן באורמת : החברה הודיעה הלילה כי המנכ"לית הוותיקה ומבעלות השליטה בחברה, דיתה ברוניצקי, פורשת. ברוניצקי תסיים את תפקידה בסוף יוני 2014, ותמונה ליו"ר הדירקטוריון במקומו של ישי דוידי, מייסד קרן פימי ובעל המניות הגדול ביותר באורמת.

טאואר דיווחה היום על ירידה בהכנסות והעמקת ההפסדים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אולם בהשוואה לרבעון השני נרשמת התאוששות בעסקי החברה. הכנסות טאואר ברבעון השלישי הסתכמו ב-132 מיליון דולר בהשוואה ל-155 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד על בסיס GAAP העמיק ל-32 מיליון דולר (68 סנט למניה) בהשוואה ל-18 מיליון דולר ברבעון המקביל. טאואר צופה הכנסות של 133-143 מיליון דולר ברבעון הרביעי; אמצע התחזית משקף גידול של 23%, 10% ו-4% לעומת הרבעון הראשון, השני והשלישי בהתאמה.

כיל הגישה שלשום את עמדתה לוועדת ששינסקי 2, שבוחנת את היקף התמלוגים למדינה משימוש במשאבי טבע. לטענת כיל, מערכת ההסכמים שכבר קיימת בינה לבין המדינה מייתרת את הצורך לקיים דיון נוסף בהעלאת התמלוגים מצדה. עמדת החברה מתבססת בין השאר על הטיעון שלפיו היא התחייבה לפני כשנה על הליך של קציר המלח והגנות ביניים בבריכה התעשייתית המשמשת אותה בדרום ים המלח, בהיקף של כ-5.9 מיליארד שקל.

בבילון המשיכה לעמוד במוקד לאחר ההודעה הדרמטית בשבוע שעבר כי גוגל לא תאריך את החוזה עמה. משקיעי המניה ממתינים כעת להודעה באשר לחוזה מול יאהו, כשבינתיים המניה מתקנת מעלה בחדות לאחר נפילה של 62% ביום ההודעה על גוגל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]