גידול חד ברווח הנקי של בזק על אף ירידה בהכנסותיה

זאת, הודות לירידה בהוצאות התפעוליות והמימוניות ברבעון השלישי ■ yes רושמת שיא במספר מנויים, אך תוצאותיה עדיין פושרות ■ בי קומיוניקיישנס תחלק 102 מיליון שקל דיבידנד

תקופה מלאת אירועים עוברת על חברת התקשורת בזק: האפשרות למיזוג חברת שידורי הלוויין yes שוב על הפרק, התחרות בשוק הסלולר עדיין קיימת והמניה, שזינקה מתחילת השנה, נחלשה ושוב התאוששה. על רקע כל אלה, פורסמו היום דוחות החברה שבשליטת שאול אלוביץ'.

התוצאות המאוחדות של הקבוצה (הכוללת את פעילות בזק קווי, חברת הסלולר פלאפון, ספקית התקשורת ושירותי האינטרנט בזק בינלאומי ו-yes) הצביעו על ירידה של 3.8% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ל-2.4 מיליארד שקל. מנגד, ירידה בהוצאות התפעוליות והמימוניות סייעו לקבוצה לרשום גידול חד של 31% ברווח הנקי, ל-449 מיליון שקל. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) גדל ב-2.3% והסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

"אנו מסכמים רבעון שבמהלכו שוב השתקפו פירות המאמצים והמשאבים שאנו משקיעים באיכות השירותים, בסטנדרט השירות ובמוכנות הטכנולוגית", אמר אלוביץ', המכהן כיו"ר בזק.

בפעילות הקווית של בזק ההכנסות אמנם ירדו ב-1.9% ביחס לרבעון המקביל, ל-1.1 מיליארד שקל, אך נרשם שיפור ברווח התפעולי, וכתוצאה מכך גם ברווח הנקי שצמח ב-46% ל-360 מיליון שקל. ה-EBITDA גדל ב-11% ל-668 מיליון שקל. ברבעון השלישי נמשכה המגמה של ירידה במספר הקווים הפעילים, אם כי בקצב מתון יותר, כאשר בסוף הרבעון היו כ-2.2 מיליון קווים פעילים - ירידה של 1,000 קווים בלבד מהרבעון השני. ההכנסה החודשית הממוצעת לקו ירדה בשקל אחד לעומת הרבעון השני, ל-67 שקל.

במקביל, בשוק האינטרנט בזק ממשיכה להציג תוצאות חזקות ולנצל את חולשתה הזמנית של המתחרה הוט: בזק רשמה גיוס של 28 אלף מנויי אינטרנט ברבעון, קצב שלא נרשם בחברה קרוב לעשור. ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי אינטרנט גדלה בשקל לעומת הרבעון הקודם, ל-86 שקל, וזאת כתוצאה מהשדרוגים שעושה החברה.

"אנחנו מסכמים רבעון מצוין, בו החברה הצליחה לשפר באופן משמעותי את הצד התפעולי. שיפור זה, לצד הצמיחה בהכנסות האינטרנט, הביאו לגידול בכל מדדי הרווחיות", אמרה מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר.

נמשכת השחיקה ברווחיות פלאפון

בשוק הסלולר המצב שונה, והתחרות העזה ממשיכה לפגוע בתוצאות פלאפון, אם כי בחלק מהפרמטרים באופן פחות חזק מבעבר. בעוד שההכנסות עלו ביחס לרבעון הקודם ב-3.5%, בהשוואה לרבעון המקביל הן ירדו ב-9.7%, ל-947 מיליון שקל. מתוך ההכנסות, כ-710 מיליון שקל הן הכנסות משירותים והיתר ממכירת ציוד קצה. הרווח הנקי וה-EBITDA המשיכו להישחק, כאשר הרווח הנקי ירד ב-9% לעומת הרבעון המקביל, ל-140 מיליון שקל, וה-EBITDA ירד ב-14% ל-283 מיליון שקל. רווחיות החברה מושפעת לטובה מהמתחרה הוט מובייל, שמתארחת על הרשת של פלאפון.

מספר מנויי פלאפון בסוף התקופה היה כ-2.7 מיליון, ירידה של 19 אלף מהרבעון הקודם, וההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי (ARPU) הייתה 88 שקל. זוהי ירידה של 11% ביחס לרבעון המקביל, אך ביחס לרבעון הקודם מדובר בעלייה של 3.5%. שיעור הנטישה עמד על 6.2% לעומת 6.9% ברבעון הקודם. "למרות שמגמת המבצעים האגרסיביים של חלק מהשחקנים בענף נמשכה, והתחרות החריפה ברבעון זה, הצלחנו לשפר את ה-ARPU ב-3 שקלים", אמר גיל שרון, מנכ"ל פלאפון. "לצד הגידול בהכנסות המשכנו בהתייעלות תפעולית, וצמצמנו הוצאות מתחילת השנה בכ-223 מיליון שקל מול התקופה המקבילה".

בתוצאות הפיננסיות של yes אמנם אין עדיין בשורות, אך הפרמטרים התפעוליים שלה מצביעים על צמיחה בקצב חסר תקדים. מספר המנויים שלה זינק בכ-10,000 ברבעון האחרון ל-593 אלף, גידול שלא נרשם מאז 2006 - כאשר ברבעונים קודמים מספר המנויים עלה או ירד בסדר גודל של כ-2,000-3,000. במקביל, ה-ARPU עלה בשקל ל-233 שקל. החברה עדיין רושמת הפסדים, עם הפסד נקי של 136 מיליון שקל ברבעון לעומת 119 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות הסתכמו ב-410 מיליון שקל, עלייה של 1.7% לעומת הרבעון המקביל, וה-EBITDA גדל ב-17% ל-138 מיליון שקל. "אנו שמחים לראות כי ההקפדה על שירות לקוחות מוביל, לצד היתרון הטכנולוגי והתוכן העשיר והמגוון, באים לידי ביטוי בתוצאות העסקיות שלנו", אמר רון אילון, מנכ"ל yes.

בבזק בינלאומי ההכנסות הגיעו לשיא של 360 מיליון שקל, אך הרווח הנקי ירד ב-2.5% לעומת הרבעון המקביל ל-39 מיליון שקל.

בתוך כך, החברה האם של בזק, בי קומיוניקיישנס, הודיעה היום על חלוקה ראשונה של דיבידנד, לאחר שעודכן הסכם המימון שלה עם הבנקים. החברה תחלק 102 מיליון שקל (3.41 שקל למניה), כשעיקר הסכום יעלה לחברה האם, אינטרנט זהב, המחזיקה ב-68% מבי קומיוניקיישנס.

תוצאות בזק
 תוצאות בזק