הישג לפרטנר: חתמה עם הוט מובייל על הסכם שיתוף רשתות

הצדדים יקימו מיזם משותף בבעלות שווה (50%-50%) שיפעיל ויפתח רשת רדיו סלולרית משותפת לשתי החברות ■ המשמעות: פלאפון מרוויחה עשרות מיליוני שקלים ברבעון מאירוח חברת הוט מובייל, ורווחים אלה יעברו כעת לפרטנר

חברת פרטנר הודיעה היום (ו') על התקשרותה בהסכם שיתוף רשתות עם חברת הוט מובייל. כפי שנחשף ב"גלובס", בהתאם להסכם ובכפוף לקבלת אישורים רגולטוריים, הצדדים יקימו מיזם משותף בבעלות שווה (50%-50%) שיפעיל ויפתח רשת רדיו סלולרית משותפת לשתי החברות.

כל אחת מהחברות תמשיך להחזיק ולתפעל את ליבת הרשת שלה ותהיה אחראית לספק שירותי תקשורת סלולרית, לרבות מתן שירות לקוחות, שירותי ערך מוסף, שיווק ומכירה, ללקוחותיה בלבד. ההסכם צפויה להיכנס לתוקף בסוף 2014.

ההסכם הינו ארוך-טווח, לתקופה של 15 שנה, ובשלב הביניים פרטנר והוט מובייל התקשרו בהסכם למתן זכויות שימוש, על-פיו תעניק פרטנר להוט מובייל, כאשר הדבר יתאפשר, זכויות שימוש ברשת הסלולרית שלה לצורך השלמת כיסוי הרשת של הוט מובייל.

הוט מובייל מתארחת על הרשת של פלאפון מתחילת פעילותה, ולכן להודעה על הסכם שיתוף-הפעולה של הוט מובייל עם פרטנר יש משמעות רבה לפלאפון. פלאפון מרוויחה עשרות מיליוני שקלים ברבעון מאירוח חברת הוט מובייל, ורווחים אלה יעברו כעת לפרטנר.

שר התקשורת גלעד ארדן מסר בתגובה: "אני מברך על ההסכם, הוא יביא לצמצום בכמות האנטנות ברחבי המדינה. אין הצדקה במדינה קטנה כישראל לפריסת 5 רשתות סלולריות עצמאיות. יחד עם קידום תשתיות התקשורת בישראל, יש לשקול גם שיקולים נוספים הנוגעים לאיכות חיי האזרחים ולאופי המרחב הציבורי. הסכם השיתוף יקדם את התחרות בצורה המיטבית ויאפשר ניצול מלא של הספקטרום וחיסכון כספי, ממנו יהנו גם הצרכנים. משרד התקשורת בראשותי ימשיך לעודד את התחרות ולקדם פריסה של תשתיות תקשורת מתקדמות".

הרצל עוזר, יו"ר הוט מובייל, מסר בתגובה: "אני מברך על ההסכם בין הוט מובייל לבין חברת פרטנר, המהווה אבן-דרך משמעותית בשוק הסלולר, ותואם את המדיניות אותה מוביל שר התקשורת גלעד ארדן בנושא שיתוף אתרים ותדרים. מהלך זה יאפשר לנו להקדים ולהשיק שירותי דור 4 מתקדמים, ויציב את ישראל בשורה אחת עם המדינות המתקדמות בעולם. בכוונתנו להמשיך ולהשקיע בפיתוח תשתיות, תוך שמירה על הצעות המחיר האטרקטיביות ביותר עבור ללקוחותינו".

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, ציין כי "אנו נענים לקריאתו של שר התקשורת, מר גלעד ארדן, לשיתוף-פעולה בין המפעילים במטרה לצמצם את מספר אתרי השידור ולאחד ככל שניתן את תשתיות מפעילי הסלולר, כל זאת בהתחשב בשיקולי איכות סביבה וברחשי הלב של הציבור. שיתוף-פעולה זה, שהינו הראשון מסוגו בישראל, יביא להגברת התחרות באופן שייטיב עם הצרכן, יביא לפיתוח תשתיות סלולריות מתקדמות ויאפשר ניצול מרבי של הספקטרום הקיים לטובת השקת שירותי הדור הרביעי. בנוסף, שיתוף-הפעולה יענה על הדרישה הגוברת לשירותי דאטה סלולריים, ישפר משמעותית את חוויית הלקוח ויאפשר לו ליהנות מהשירותים המתקדמים ביותר בישראל".

מפלאפון נמסר בתגובה "לפלאפון והוט יש הסכם נדידה פנים-ארצי בבלעדיות עד סוף 2014, ואנו צופים כי הוט יכבדו את ההסכם".

פרטנר יוצגה בעסקה באמצעות עו"ד רולי קלינגר, היועצת המשפטית וסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה, ועורכי הדין אריה לאמעי ואורי רהט ממשרד למאעי-סידר-רהט. הוט מובייל יוצגה באמצעות עו"ד קרן טוהר מהחברה ועורכי הדין אמיר זולטי ואיל נייגר ממשרד חיאט-זולטי-נייגר.