סנסיבל מדיקל גייסה כ-20 מ' ד' בהובלת בוסטון סיינטיפיק

‎‎החברה הישראלית שפיתחה שיטה למדידת נוזלים בריאות: "פיצחנו את המודל העסקי לשיווק מוצרינו דרך התאגידים הגדולים"

‎‎חברת סנסיבל מדיקל, שפיתחה מכשיר לזיהוי רמות הנוזלים בריאות, הודיעה על סבב גיוס בהובלת תאגיד בוסטון סיינטיפיק. ל"גלובס" נודע כי מדובר בסבב גיוס בהיקף של כ-20 מיליון דולר. החברה סירבה לאשר את הסכום.

‏תאגיד בוסטון סיינטיפיק נערך לשיווק של מוצרי החברה, בכפוף לקבלת אישורי שיווק בארה"ב, אירופה ויפן - אישורים שצפויים לדברי החברה להתקבל תוך כחצי שנה. שיווק מוצרי סנסיבל על ידי בוסטון ייעשה בהסכם שאיננו בלעדי, אך התאגיד כבר הגדיר את הצוותים שישתתפו בתהליך השיווק.

‏משקיעים נוספים שהשתתפו בסבב הם חברת שנחאי לונג טק הסינית והמשקיעים הקיימים ‏SCP‏, ויטה לייף וג'נסיס. משקיעים נוספים קיימים בחברה הם קרן ‏TriVentures‏, המשקיעים הפרטיים יצחק פורר, דב מורן, שלמה תירוש ו-‏SW Shelly‏ וקרן ‏BIIRD‏.

‏סנסיבל הוקמה ב-2007 על ידי חמישה יזמים, רובם בוגרי היחידות הטכנולוגיות בחיל המודיעין , אשר הכירו זה את זה בבית הספר להנדסת חשמל של הטכניון. החברה מזערה טכנולוגיה צבאית של מכ"מ והסבה אותה למדידת נוזלים בתוך הגוף. הטכנולוגיה מיועדת תחילה למדידה של כמות נוזלים בריאות כדי להתריע מראש על אירוע של אי ספיקת לב, שהנוזלים בריאות הם התסמין המוביל שלו.

‏כיום אין בדיקה ביתית לא פולשנית טובה לבדוק הצטברות של מים בריאות, והרופאים מבקשים בדרך כלל מהחולים הכרוניים להישקל, ולרוץ לבית חולים אם גילו עלייה חריגה במשקל. במקרים אחרים הפציינטים מגיעים לבתי החולים רק כאשר שהתסמינים של קוצר הנשימה כבר מחמירים. בשני המקרים הללו בדרך כלל תופסים את ההתקף מאוחר מדי ואז קשה יותר להתאושש ממנו. התראה מהירה על התקף אי ספיקת לב יכולה לעצור את ההתקף לפני שהוא מתפתח ולמנוע אשפוז, סיבוכים והתדרדרות המחלה.

‏אצל חולים שמצבם קשה במיוחד, נהוג להשתמש לעיתים אפילו במכשיר מושתל כדי להתריע על ההתקף המתקרב. בוסטון סיינטיפיק מפתחת מכשירים כאלה והיא גם רכשה בעבר חברה ישראלית שעסקה בתחום - רימון מדיקל - תמורת כ--80 מיליון דולר ותמלוגים, אך ככל הידוע המוצר הזה אינו משווק. שוק האבחון והטיפול המיידי באי ספיקת הלב בעולם מוערך ב-5 מיליארד דולר.

‏המוצר מתאים גם לחולים שמחלימים מאירועים של הלב וכלי הדם וחולים באי ספיקת כליות מתקדמת.

‏אמיר רונן, מנכ"ל החברה, מסביר כי המוצר "רואה דרך קירות" בטכנולוגיה של קרינת ‏RF‏, כה במדויק עד כדי כך שהוא יכול לבצע את הקריאה הזו כשהוא מותקן על גבי בגד, ולא מודבק ישירות אל הגוף. ‏"עוד יתרון שלנו הוא שאנחנו מודדים את כמות המים בריאות במדויק, בעוד חלק מן החברות האחרות המפתחות מוצרים בתחום מודדות רק האם חל שינוי משמעותי בכמות המים", אומר רונן.

‏‎‎גם חברת קיימא שצמחה מ-‏RDC‏, שיתוף הפעולה בין רפא"ל לאלרון, מפתחת מוצר דומה. מה ההבדלים העיקריים ביניהם?

‏‎‎‏"אנחנו מתקדמים מהם בערך בשנתיים, פיצחנו את המודל העסקי לשיווק מוצרים דרך ערוצי ההפצה של התאגידים הגדולים, למרות שהם מספקים מוצרים פולשניים והשיווק של מוצרים לא פולשניים הוא קצת שונה".

‏סנסיבל גייסה עד כה כ-17 מיליון דולר, לפני הסבב הנוכחי וביצעה ניסויים קליניים בכמה עשרות חולים. החברה מתכננת להשתמש בסכום הגיוס גם לניסויים נוספים.