חברת אבטחת המידע צ'קמרקס מגייסת עוד 8 מיליון דולר

הגיוס נערך בהובלת משקיעה פיננסית - קרן פרייבט אקוויטי - ויתכן וכלל גם את המשקיעים הקודמים בחברה: קבוצת XT וחברת התוכנה Salesforce.com ■ על פי נתוני IVC, החברה גייסה עד כה כ-6.5 מיליון דולר, לא כולל הגיוס הנוכחי

חברת אבטחת המידע צ'קמרקס (Checkmarx) השלימה סבב גיוס של 8 מיליון דולר, כך נודע ל"גלובס". הגיוס נערך בהובלת משקיעה פיננסית - קרן פרייבט אקוויטי - ויתכן וכלל גם את המשקיעים הקודמים בחברה: קבוצת XT (לשעבר עופר היי-טק) וחברת התוכנה Salesforce.com. על פי נתוני IVC, החברה גייסה עד כה כ-6.5 מיליון דולר, לא כולל הגיוס הנוכחי.

צ'קמרקס הוקמה ב-2006 על ידי מתי סימן והחלה לפעול בחממת ניות של XT. כיום מנוהלת החברה על ידי עמנואל בן זקן. הגישה של החברה לתחום האבטחה אינה דרך ההתמודדות מול וירוסים או ניסיונות תקיפה אלא על ידי התמודדות עם פרצות אבטחה לפני שהן מתרחשות. החברה פיתחה טכנולוגיה לניתוח קוד שנכתב עבור יישומים ומספקת איתור, התראה והמלצות לתיקון בעיות אבטחה בקוד שנכתב שעלולים ליצור חורים באבטחת מערכות מחשוב.

לאחרונה נהנתה החברה מגידול ניכר בביצועים. החברה זכתה לפני מספר שבועות במקום השמיני בתחרות 50 החברות הצומחות ביותר בישראל שנערכת על ידי דלויט (Technology Fast 50), לאחר שרשמה צמיחה של 2,200% במשך חמש השנים האחרונות. צ'קמרקס הייתה חברת האבטחה השנייה בין 10 המובילות באותה התחרות, כאשר במקום השני התמקמה טראסטיר עם צמיחה של כ-11,000% בחמש שנים.

המיקוד של החברה הוא בעיקר סביב אפליקציות, מה שהפך להיות חלק מהמיינסטרים במחשוב הארגוני כיום. אחת הסיבות לגידול בפתרונות כגון אלו שצ'קמרקס מספקת הוא הצורך לספק עדכוני תוכנה מהירים, מה שרלוונטי בעידן שבו התוכנה היא חלק מחיי היומיום. צוותי פיתוח התוכנה היום עובדים על פי מתודולוגיה שכוללת את כל שלבי פיתוח המוצר - כגון תכנון, פיתוח, בדיקות ואינטגרציה - באופן מהיר יחסית. הכלים של צ'קמרקס מאפשרים לסרוק במהירות ותוך כדי עבודה את הקוד שנכתב, ולהתריע בנקודות שיכולות להוות נקודת תורפה באבטחה, וכן לאפשר תיקון יעיל יחסית לקוד.

כספי הגיוס ישמשו בעיקר להרחבת כוח האדם בחברה וצמיחה, על רקע הביקושים הגדלים לפתרונות בתחום.