נוחי דנקנר מוותר על פטור מתביעות עתידיות נגדו

3 המתמודדות במכרז על אי.די.בי הגישו את הבהרותיהן למומחה הכלכלי אייל גבאי ■ גבאי יבקש ככל הנראה דחייה מבית המשפט בשל מורכבות ההצעות

אייל גבאי, המומחה הכלכלי מטעם בית המשפט בחברת אי.די.בי, צפוי לקבל הערב (ב') את הבהרותיהן הסופיות של קבוצות המשקיעים שמתמודדות על רכישת השליטה בקונצרן.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת הבהרות אלה קיבלה קבוצת גרנובסקי-דנקנר את מירב טענות נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות , ובפרט אלה הנוגעות "לפטור המסווה" מתביעות עתידיות שעשויות להיות מוגשות נגד בעל השליטה, נוחי דנקנר, שלטענת נאמני האג"ח מגולם בהצעת הקבוצה.

נזכיר כי בשבוע שעבר הגישו 3 קבוצות המשקיעים שמשתתפות במכרז אי.די.בי את הסתייגותן לגבי הצעות ההשקעה שהוגשו לשופט בית המשפט המחוזי, איתן אורנשטיין. כל אחת מהן - קבוצת דולפין בראשות איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין שחבר למחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות; קבוצת אקסטרא הולדינג בראשות מוטי בן-משה; וקבוצת גרנובסקי-דנקנר - מפנה כלפי ההצעות האחרות טענות בגין חוסר ודאות פיננסית.

בהבהרות שהעבירה היום קבוצת גרנובסקי-דנקנר לגבאי היא מדגישה כי אין בהצעת הקבוצה כל פטור מתביעות מצד ג', וכי הקבוצה מתחייבת להעביר כל תקבול שיתקבל על-ידה בגין הליך משפטי כלשהו, קיים או עתידי, למחזיקי החוב.

בנוסף, בקבוצה מבהירים כי הם אינם שוללים ממחזיקי האג"ח את היכולת להגיש או להמשיך לנהל תביעות כנגד בעל השליטה ונושאי משרה בכירה בחברה - אותן תביעות שהעריך גבאי בכ-200 מיליון שקל - לרבות כל סכום שיושג במסגרת הסדר הפשרה של משפחות מנור ולבנת.

כעת גוברות ההערכות כי גבאי, שצפוי לפרסם מחר את חוות-דעתו לגבי ההצעות השונות, יבקש ככל הנראה דחייה מבית המשפט ליום חמישי הקרוב בשל מורכבות ההצעות והבהרות שנשלחו בעקבותיהן. דחייה שכזו עשויה להביא לדחייה אוטומטית של לוח הזמנים שנקבע לסאגה, החל באספות הנושים וכלה בהכרעת השופט אשר אמורה להינתן ב-5 לדצמבר.

מידרוג תבחן את הדירוג של נטו

בתוך כך, היום הודיעה חברת דירוג האשראי מידרוג כי בכוונתה לבחון את דירוג האשראי של חברת המזון נטו מלינדה, שבשליטת דוד עזרא, העומד על A2 עם אופק חיובי, זאת בעקבות הודעתה של החברה אתמול (א') כי תיכנס להשקעה באי.די.בי בהיקף של כ-135 מיליון שקל.

זאת ועוד, השלכה נוספת של הצטרפות נטו להשקעה בקונצרן אי.די.בי, השולט בחברת שופרסל, מחייבת את אישורו של הממונה על הגבלים העסקיים, שכן נטו היא אחד מהספקים העיקריים למוצרי מזון עבור חברת קמעונאות המזון.