שוק המט"ח: הדולר והאירו היציגים נותרו ללא שינוי

הדולר נקבע על 3.534 שקלים והאירו נקבע ברמה של ל-4.733 שקלים ■ סך ההכנסות של רשות המסים משחרור הרווחים הכלואים של חברות הענק עומד על כ-4.3 מיליארד שקל

המסחר במט"ח מתאפיין היום (ג') ביציבות של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג נותר ללא שינוי על 3.534 שקלים והאירו היציג נותר יציב אף הוא ברמה של ל-4.733 שקלים. בעולם, הין היפני נחלש מול הדולר ונסחר ברמה של 99.5 ין לדולר, בעוד האירו/דולר נסחר סביב 1.343 דולרים לאירו.

בזירה המקומית, משרד האוצר יכול לרשום לעצמו הישג מבחינת שחרור הרווחים הכלואים של חברות הענק. מבצע שחרור "הרווחים הכלואים" של רשות המסים הניב למדינה מסים בהיקף של כ-4.3 מיליארד שקל, לאחר שאתמול הודיעו טבע וצ'ק פוינט כי הן משחררות את מרבית רווחיהן הכלואים ומשלמות מס בהיקף כולל של כ-2.5 מיליארד שקל.

שר האוצר יאיר לפיד בירך על גביית המסים מתאגידי הענק; בראיון לגלי צה"ל הבוקר אמר לפיד: "אמרתי כל הזמן שנביא כסף מהרווחים הכלואים ולא רק ממעמד הביניים - וצחקו עלינו. החזרנו לאזרחי ישראל חלק מהכסף שלהם".

ב-FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל עשוי להמשיך ולדשדש השבוע על רקע הרגיעה בתנודתיות במסחר בדולר העולמי".

"ברמה הטכנית, הדולר-שקל נותר בתוך טווח מחיר צר שבין 3.52 ל-3.544, וזה מפתיע לאור הזינוק בתנודתיות בדולר בימי המסחר האחרונים ולא ברור למה יש לייחס את היעדר הקורלציה הזו, בטח לאור העובדה שהתחזקותו של הדולר בעולם אמורה לשרת את האינטרס של בנק ישראל, המעוניין בדולר חזק. פריצה מעל 3.544 עשויה להקנות מומנטום עד לשיא ב-3.571 וירידה מתחת ל-3.52 עשויה להצניח את שער החליפין אל מתחת ל-3.50".