"משקיעים מחפשים משחקי פרימיום, כמו כל הקנדי קראש למיניהם"

עודד שרון יוצר קווסטים - משחקי מסע הרפתקאות ממוחשבים - ומגייס כסף לשם כך באמצעות מימון-קהל בקיקסטארטר

בולט ריילי, זמר הרגאיי הגדול ביותר שקם מעולם, הוא גיבורו הבדיוני של קווסט הנושא את שמו. קווסט הוא משחק מסע הרפתקאות ממוחשב, שבו לדמות יש משימה שצריך לבצע באמצעות חפצים ופעולות. במקרה של ריילי הוא "עושה דברים נגד אלימות, נגד גזענות, מתייחס לדברים באהבה, חברותיות ונחמדות. הכל בהשראת הרוח הזאת של הרגאיי", מספר יוצרו, עודד שרון.

"המשחק לא רק מספר סיפור של אנדרדוג - הוא סיפור אנדרדוג. שלי ושל אדוונצ'ר מוב", מספר שרון בסרטון הגיוס בקיקסטארטר. אדוונצ'ר מוב היא חברת המשחקים שלו, שהחלה לפתח את בולט ריילי ביחד עם שותפים אמריקאים, שסייעו לגייס 320 אלף דולר משלושה משקיעים. השותפים ניסו לגייס כספים נוספים מקרנות הון סיכון, נכשלו ופשטו את הרגל, ושרון המשיך בפיתוח לבדו. כעת הוא מנסה לגייס 120 אלף דולר במימון-קהל בקיקסטארטר. שבוע אחרי השקת הפרויקט הוא הגיע כבר ל-481 מממנים שהתחייבו ל-22 אלף דולר.

"אני משחק משחקי מחשב מאז שאני ילד", מספר שרון ל"פירמה". "שיחקתי כל סוג משחק שהיא בתקופה ההיא, שנות השמונים והתשעים. בקווסטים יש סיפורים, דמויות, עלילה, וללא ספק זה סוג המשחקים שאני הכי נהנה לשחק בהם והכי מושקע בתוכם".

הפכת את זה לפרנסה?

"כן. פיתחתי כמה משחקים בצורה עצמאית. בתקופת הצבא, בין שמירה לתורנות מטבח, הייתי יושב ומתכנת משחקים. עשיתי תואר במדעי המחשב ועבדתי במג'ורם, שהייתה בין חברות משחקי המחשב הראשונות בארץ. אחרי שהחברה הזאת נסגרה, ומכיוון שלא היו חברות משחקים אחרות בישראל שיעסיקו אותי, כי פשוט לא היו חברות, למדתי מנהל עסקים במטרה להקים חברה משל עצמי. הקמתי את קורבומייט גיימז והתחלתי לעשות קווסטים. הראשון שבהם היה בשיתוף אורי פינק, שמבוסס על הקומיקס המפורסם זבנג. אחר כך יצרנו משחק נוסף שמבוסס על קומיקס שלו, בשם פיצה מורגנה.

"ב-2011 התחלנו לשתף פעולה עם היוצרים של הקווסט לארי והקמנו את אדוונצ'ר מוב. עשינו דמו שמבוסס על המשחק הראשון של לארי, ויצאנו איתם לקיקסטארטר לפני קצת יותר משנה. במקביל עבדנו עם כמה לקוחות - עשינו לקומפי אפליקציית אייפד ומשחק בשם קוקטייל ראן".

יש בארץ שוק לקווסטים, כזה שמאפשר להתפרנס מהם?

"לא מהארץ. אף חברת משחקים ישראלית לא מפתחת לישראל, תמיד אנחנו מפתחים החוצה. יש שוק, עובדה שטים שייפר והחברה שלו גייסו 3 מיליון דולר (שייפר, שעיצב כמה מהקווסטים היותר מוכרים, ביקש לגייס מהציבור 400 אלף דולר לקווסט דאבל פיין אדוונצ'ר, וסיים עם 3.3 מיליון דולר, מיליון מהם ביממה הראשונה - ע"ק), ויש עוד ועוד חברות שפונות לקיקסטארטר ומגייסות כסף למשחקים שלהן בהצלחה. זה לא בממדים של המשחק היילו - מה זה 100 אלף דולר או מיליון לעומת משחקים של 100 מיליון דולר - אבל בשביל חברות כמונו זה הרבה כסף, ולגייס משקיעים זה קשה.

"משקיעים מחפשים משחקי פרימיום, כל הפארמווילים והקנדי קראש למיניהם. כולם מחפשים את האנגרי בירדז הבא, שעולה מעט לפתח ועושה לך פי מיליון על הכסף. ובכל זאת מצאנו משקיעים שמאמינים ברעיון, שמאמינים במשחקים יותר אפיים, עם יותר סיפור ותוכן".