פלאפון: ההנהלה וועד העובדים הודיעו על תוכנית פרישה מרצון

במקום המתווה הקודם שכלל פיטורי 400 עובדים, הוסכם כי רק לאחר סיום מבצע הפרישה מרצון ייקבע מספר המפוטרים ■ העובדים הפורשים יקבלו מענק של משכורת אחת לכל שנת ותק, עד תקרה של 20 משכורות

הנהלת פלאפון וועד העובדים בחברה הודיעו היום (ג') במשותף כי גיבשו תוכנית לפרישה מרצון, במסגרתה כל עובד עם ותק של 3 שנים לפחות שיבקש לעזוב מרצונו, יהיה זכאי למענק של משכורת אחת לכל שנת ותק ועד 20 משכורות לכל היתר (מעבר לפיצויים).

כך למשל, עובד עם ותק של 10 שנים יקבל מענק של 9 משכורות בתוספת חודש הודעה מראש. על-פי הערכות, כ-20% מעובדי פלאפון הינם בעלי ותק של 10 שנים ומעלה.

הודעה זו מסמלת התקדמות משמעותית בדרך לחתימה על הסכם קיבוצי ראשון בפלאפון ובענף הסלולר בישראל בכלל. מדובר בנסיגה ממתווה קודם, שכלל לטענת ההנהלה הסכמה של הוועד לפיטורי 400 עובדים במסגרת ההסכם (בוועד הכחישו סיכום כזה).

על-פי המתווה החדש, מבצע הפרישה יארך שבועיים וחצי, ורק לאחריו ישובו הצדדים לדבר על מספר המפוטרים בחברה. בחברה מקווים כי המהלך הזה יצמצם לפחות במידת מה את הפיטורים הצפויים, ובכל מקרה ישדר לעובדים כי אף אחד מהצדדים לא ממהר למהלך של פיטורים.

כפי שנחשף ב"גלובס", הנהלת פלאפון והוועד קרובים מאוד לחתימה על הסכם קיבוצי, לאחר שנכנסו למרתון של משא-ומתן המתקיים מזה תקופה במלון במרכז הארץ. רוב סעיפי ההסכם כבר גובשו, והם כוללים בין היתר מנגנון למניעת פיטורים שרירותיים.

על-פי המנגנון, אם החברה מבקשת לבצע פיטורי צמצום, היא מחויבת להיוועץ בוועד ולהגיע להסכמה. במקרה של מחלוקת, ההכרעה תעבור לוועדה פריטטית בה יושבים בכירים בחברה ובהסתדרות.

בנוסף, העובדים יקבלו תוספת שכר בגין שחיקת השכר בשנים הקודמות, וזאת בשיעור של 10-12%. כן יקבלו העובדים קרנות השתלמות, סבסוד מסגרות לילדים ועוד.