הדולר היציג: 3.531 ש'; האוצר ביצע עוד עסקת גידור

האירו התחזק מול השקל ונקבע על 4.74 שקלים ■ החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בירידות ■ FXCM: "פריצה מעל 3.544 עשויה להקנות מומנטום עד לשיא ב-3.571"

המסחר במט"ח ננעל היום (ד') במגמה מעורבת כאשר מחד, הדולר נחלש מול השקל בכ-0.08% ושערו היציג נקבע על 3.531 שקלים, בעוד האירו התחזק ב-0.13% ושערו היציג נקבע על 4.74 שקלים. בעולם, נסחר האירו/דולר כמעט ללא שינוי סביב 1.344 דולרים לאירו.

היום ביצע משרד האוצר עוד עסקת גידור בהיקף של כ-125 מיליון דולר ובסך הכל בוצעו בחודשים האחרונים עסקאות גידור בהיקף של כמיליארד דולר. בכיר באוצר אמר ל"גלובס" כי "החלטנו לשנות את המדיניות ולהתערב במסחר על מנת לתמוך בייצוא".

ג'ון הארדי, ראש תחום אסטרטיית מט"ח בבנק האירופי Saxo Bank, פרסם היום סקירה מיוחדת על הדולר האמריקאי, שבה הוא מעריך כי "הדולר נכנס לנתיב של התחזקות מול המטבעות המרכזיים בעולם. גם אם ייתכן שנראה היחלשות זמנית שלו לקראת סוף השנה, במידה שהפדרל ריזרב יחליט בדצמבר שלא לצמצם את תוכנית הרכישות, בניגוד לציפיות של חלק מהאנליסטים - ישנם שורה של גורמים שמביאים לכך שהדולר נמצא בנתיב ברור של 'ראלי', ושנת 2014 צפויה להיות שנה חזקה מאוד למטבע האמריקאי".

אנליסטים רבים סבורים כי המשקיעים יושבים על הגדר וממתינים לכל הודעה מצידו של הפד בכל הנוגע למדיניות המוניטרית ולצמצום רכישות האג"ח. לפי הערכות, בשל הנתונים החיוביים שפורסמו שבוע שעבר, הפד עשוי להקדים את הנסיגה מהתוכניות להקלה כמותית.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות טוען כי "האוצר ובנק ישראל נדרשים לפעול בהקדם כדי למנוע את המשך השחיקה ברווחיות הייצוא ועידוד הייבוא, ראוי היה כי בנק ישראל יפחית את שער ריבית השקל וירכוש מט"ח בהיקף משמעותי לצד יישום צעדים משלימים מצד משרד האוצר ובהם מיסוי הפעילות הספקולטיבית לטווח ארך בדומה למדיניות הנהוגה בפעילות לטווח קצר והרחבת מסלולי העידוד להשקעות הון בתעשייה. רק באמצעות העלאת הפריון לעובד ושמירת יציבות מחירים תימנע השחיקה ברווחיות וייעצר הסחף ותנועת מפעלים אל מחוץ לישראל".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים היום: "כמו בשבוע שעבר, למרות הזינוק בתנודתיות במסחר בדולר בעולם הדולר-שקל ממשיך לדשדש בתוך טווח צר שבין 3.52 ל-3.544 מבלי לפרוץ לכאן או לכאן".

להערכתם, "ברמה הטכנית, הדולר-שקל נותר בתוך טווח מחיר צר שבין 3.52 ל-3.544. פריצה מעל 3.544 עשויה להקנות מומנטום עד לשיא ב-3.571 וירידה מתחת ל-3.52 עשויה להצניח את שער החליפין אל מתחת ל-3.50. אם הדולר ימשיך להתחזק בעולם, מרבית הסיכויים שנראה פריצה כלפי מעלה בדולר-שקל".