שוק המט"ח: שערו היציג של הדולר נקבע על 3.532 שקלים

שערו היציג של האירו: 4.745 שקלים ■ אתמול ביצע משרד האוצר עסקת גידור בהיקף של כ-125 מיליון דולר ■ היום יחל השימוע של הנגידה המיועדת של הפד ג'נט ילן בפני הסנאט

השקל נסחר הבוקר (ה') מול שני המטבעות הזרים המובילים בשוק המט"ח המקומי ביציבות. שערו היציג של הדולר נקבע ללא שינוי ב-3.532 שקלים, בעוד האירו עלה ב-0.12% ל-4.745 שקלים.

בשוק המט"ח העולמי הדולר מתחזק מול המטבעות המרכזיים: האירו נחלש מולו בכ-0.15% ל-1.347 דולר, הליש"ט נחלשת בכ-0.1% ל-1.604 דולר ומול הין היפני הדולר מתחזק בכ-0.35% ל-99.6 ין לדולר.

אתמול ביצע משרד האוצר עסקת גידור בהיקף של כ-125 מיליון דולר כדי להחליש את השקל מול הדולר ולתמוך ביצוא, שנפגע כתוצאה מהתחזקות השקל. בסך הכל בוצעו בחודשים האחרונים עסקאות גידור בהיקף של כמיליארד דולר.

להערכת כלכלני FXCM ישראל, מדובר בהיקפים מצומצמים מאוד שאין בכוחם להשפיע על המגמה של שער החליפין. "רק לבנק ישראל יש די רזרבות כדי להטות את המסחר, ואולי אכן נראה התערבות של הבנק במידה והדולר-שקל ישבור מתחת ל-3.5 שקלים", הם כותבים.

על התחזקות הדולר בעולם טוענים הכלכלנים כי זאת על רקע התגברות ההערכות כי הבנק הפדרלי יבצע צמצום בהיקף רכישות האג"ח מוקדם מהמצופה, ולא כפי שהוערך קודם לכן - במחצית הראשונה של 2014.

היום יחל השימוע של הנגידה המיועדת של הפד ג'נט ילן בפני הסנאט, במסגרת הליך אישורה לתפקיד הנגידה. אתמול עלו דיווחים כי בדבריה ילן תתן סימניים "שוריים" לגבי שוקי המניות בהקשר של ההרחבה הכמותית שבה היא ידועה כתומכת נלהבת.

ב-ATRADE מסבים את תשומת הלב לכיוונה של אירופה, שם יפורסמו היום נתוני התמ"ג של הרבעון השלישי בגוש האירו. על פי הערכות, התמ"ג האירופי צמח בקצב של 0.2%. "אחרי שכלכלת הגוש יצאה מהמיתון הארוך והקשה ביותר, יהיה מעניין לראות האם הצמיחה תהיה חזקה מספיק בכדי שהכלכלה האירופאית לא תגלוש למיתון נוסף", לדבריהם.