בניין הבורסה בת"א נמכר להראל ביטוח ב-58.3 מיליון שקל

עובדי הבורסה מאכלסים את הבניין ברחוב אחד-העם 54 בת"א מאז 1983 וברבעון הראשון של 2014 הם יעברו לבניין החדש בנווה צדק ■ הפינוי הסופי של הבניין מתוכנן לרבעון האחרון של 2014

הראל חברה לביטוח, חברת בת של הראל השקעות בביטוח ופיננסים, זכתה בהליך ההתמחרות שפרסמה חברת משרדי הבורסה לניירות ערך למכירת זכויותיה בבניין ברחוב אחד העם 54. הראל תשלם בעבור הנכס 58.35 מיליון שקל. סכום זה עליו דיווחה הבוקר החברה אינו כולל מע"מ ובתוספת המס מדובר בסכום הגבוה בכ-10 מיליון שקל שעומד על כ-68.8 מיליון שקל.

הפינוי של בניין הבורסה צפוי לרבעון האחרון של 2014. הראל למעשה השלימה בעסקה זו את רכישת הבעלות בבניין כולו שחלק ממנו כבר נמצא בבעלותה.

הבניין מושכר לבורסה בהסכם שכירות שעתיד להסתיים עם מעברה של הבורסה למשכנה החדש ברחוב אחוזת בית 2 (פינת מונטיפיורי), הצפוי ברבעון הראשון של 2014. המבנה אותו רכשה כעת חברת הביטוח הראל כולל 5 קומות משרדים בשטח בנוי של כ-5,700 מ"ר. הבורסה לניירות ערך שוכנת בבניין זה מאז שנת 1983. "התקשרות הראל ביטוח בעסקה נעשית מכספי הנוסטרו של הראל ביטוח", כך דיווחה חברת הראל הבוקר, "הראל ביטוח תממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים. העסקה לא צפויה להשפיע השפעה מהותית על התוצאות הכספיות של החברה או של הראל ביטוח".

הליך המכירה נוהל על ידי ועדה בראשות רמי תרום (דירקטור בחברת משרדי הבורסה) ובהשתתפות משה גנקין ונציגי הבורסה. את הבורסה ייצגו עורכי הדין אבי בן-יעקב וחופית וסרמן ממשרד עו"ד וקסלר, ברגמן. את הראל ייצגה עו"ד חגית בבלי ממשרד יגאל ארנון.

שווי העסקה מגלם מחיר של עשרת אלפים שקל למ"ר, מחיר התואם את מיקום המבנה וייעודו למשרדים על פי עסקאות שבוצעו באזור. יש לציין שאם יחליטו הרוכשים לקדם תוכנית לשינוי ייעוד המבנה למגורים, אם הדבר יתאפשר מבחינה תכנונית, שווי הבניין יאמיר ועשוי אף להכפיל עצמו.

הבורסה לניירות ערך פרסמה בתחילת אוקטובר מודעה לקראת הוצאתו של הבניין למכירה ולא נקבה במחיר מינימום להצעות. רכישת מסמכי הבניין והמכרז עלו למציעים 2000 שקל ואת הצעות הרכישה ניתן היה להגיש עד ה-5 לנובמבר.

ההחלטה לבנות בניין חדש לבורסה התקבלה בשנת 2005 על רקע הצורך בבניין בעל תשתיות המתאימות למערכות המסחר הממוחשבות, המתוחכמות והמודרניות. בשנת 2007 רכשה הבורסה מגרש ברחוב אחוזת בית פינת מונטיפיורי, צמוד למגדל שלום, עליו נבנה משכנה החדש. המעבר לבניין החדש צפוי להיות ברבעון הראשון של 2014, אולם פינויו הסופי של הבניין באחד העם מתוכנן לרבעון האחרון של השנה הבאה, בשל מעבר הדרגתי של מערכות המחשוב.