ברננקי: יש בביטקוין הבטחה; המטבע ממשיך לשבור שיאים

היום הגיע המטבע לשיא חדש של 619 דולר - עלייה של 25% מאתמול ■ זאת, על רקע דיונים בסנאט בנוגע למטבעות וירטואליים ■ ברננקי: לבנק אין כל כוונות לבצע רגולציה של ביטקוין

המטבע הוירטואלי ביטקוין תופס לאחרונה תאוצה רבה. היום (ב') הגיע המטבע לשיא חדש של 619 דולר - עלייה של 25% מאתמול. במשך היום ממשיך להסחר המטבע בתנודתיות בטווח של 520-600 דולר.

העליות האחרונות בערכו של המטבע הן על רקע רכישות מסיביות שלו בסין, שם הוא מקבל תמיכה ציבורית רחבה לאחרונה, והדיונים על רגולציה שלו בארה"ב, מה שמצביע על ביסוס מעמדו.

היום מתקיים דיון בנוגע למטבעות וירטואליים בוועדת הסנאט לבטחון לאומי ועניינים ממשלתיים, שם ישאו דברים נציגים מקהילת הביטקוין ורגולטורים מסוכנויות פדרליות.

טרם השימוע התפרסמו דבריו של יו"ר הפד, בן ברננקי, בנוגע למטבע. ברננקי ציין כי מטבעות וירטואליים מביאים גם סיכון וגם "הבטחה לטווח ארוך, ויוכלו יום אחד לקדם מערכת תשלומים מהירה, בטוחה ויעילה יותר". ברננקי אמר כי לבנק אין כל כוונות לבצע רגולציה של ביטקוין, וכי "למרות שהפדרל ריזרב בדרך כלל עוקב אחר התפתחויות במטבעות וירטואליים וחידושים במערכות תשלומים אחרות, אין לו בהכרח סמכות לפקח ישירות או לבצע רגולציה על החידושים הללו או על מי שמספק אותם".

בנוסף לברננקי, הגיש משרד המשפטים האמריקני את חוות דעתו לסנאט, בה מצוין כי ביטקוין הוא כלי פיננסי לגיטימי.

העליות במטבע מגיעות חרף סגירת אתר Silk Road, בו יכלו משתמשי אינטרנט לרכוש סמים, נשק ושירותים מפוקפקים נוספים בעזרת ביטקוין - הציפייה הייתה שהמטבע הדיגיטלי יתרסק, אולם מאז הוא ממשיך לעלות.

סיבה נוספת לעלייה בערכו של ביטקוין קשורה ככל הנראה לפרסום של האתר Politico, על כך שוועדת הבחירות הפדרלית בארה"ב מתכוונת לאשר קבלה של תרומות למועמדים בביטקוין. נציגי הוועדה טוענים כי תרומה של מטבעות ביטקוין נופלת תחת אותה קטגוריה כמו תרומה של מניות או מחשבים המותרות על פי החוק, ולכן יש גם לאשר את תרומתם של מטבעות ביטקוין.