לענת לוין הוצע לשמש כמנכ"לית מגדל אחזקות ביטוח

‎‎באמצעות הפנייה ללוין, המשנה למנכ"ל בנק הפועלים, מאותת בעל השליטה שלמה אליהו כי אינו הופך את מגדל לחברה משפחתית‏ ■ ככל הידוע לוין טרם השיבה להצעה ■ מינויה של לוין צפוי להתקבל בברכה על-ידי השוק והרגולציה

שלמה אליהו, בעל השליטה ויו"ר קבוצת הביטוח מגדל , פועל לחיזוק הנהלת הקבוצה באמצעות פיגורות רציניות, שיבואו במקום המנהלים הבכירים שהודיעו על עזיבתם, ובראשם המנכ"ל יונל כהן. ל"גלובס" נודע, כי אליהו פנה לאחרונה לענת לוין, המשנה למנכ"ל וראש חטיבת שווקים פיננסיים בבנק הפועלים, בהצעה לשמש כמנכ"לית מגדל אחזקות ביטוח הציבורית, וכיו"רית החברות הבנות, ובראשן מגדל חברה לביטוח (שתנוהל על-ידי עופר אליהו, בנו של בעל השליטה). ככל הידוע לוין טרם השיבה להצעה.

מבחינת אליהו מדובר במינוי מקצועי, שנועד להבהיר כי הוא אינו הופך את מגדל לחברה בניהול משפחתי. לוין היא מנהלת מוערכת, ומינויה צפוי להתקבל בברכה על-ידי השוק והרגולציה.

אם ייצא המינוי לפועל, תצטרף לוין לשורה של נשים שמונו לאחרונה לתפקידי ניהול בכירים במגזר העסקי: נגידת בנק ישראל קרנית פלוג, מנכ"לית בנק דיסקונט לילך אשר טופילסקי, מנכ"לית משרד האוצר יעל אנדורן והממונה על שוק ההון והביטוח באוצר, דורית סלינגר.

זו לא הפעם הראשונה ששמה של לוין עולה בהקשר של מינוי למשרה בכירה בשוק הפיננסי בישראל. בינואר השנה דיווחנו כי ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, "נעל" את לוין - כאמור המשנה למנכ"ל וראש חטיבת שווקים פיננסיים בבנק - לשלוש שנים נוספות. אז גרסו השמועות כי החוזה החדש ניתן ללוין לאחר שהוצע לה תפקיד המשנה למנכ"ל וראש חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח. עוד קודם הוזכרה לוין כמועמדת לתפקיד הממונה על שוק ההון והביטוח באוצר, ולתפקיד מנכ"לית בית ההשקעות פסגות.

היכרות עם שוק הביטוח ועם מגדל בפרט

לוין (50) שימשה בעבר, ולאורך שמונה שנים, כמנהלת ההשקעות של קבוצת מגדל, והייתה למעשה אחת משורה מצומצמת של מספרי שתיים בחברה, עד שעזבה במאי 2010. היא בעלת היכרות עם שוק הביטוח בכלל, ועם מגדל וה-DNA שלה בפרט.

לוין היא מנהלת מקצועית שעומדת על דעתה ומביאה עמה תפיסות ברורות בנושאים רבים. היא נחשבת לאחת ממנהלי ההשקעות המובילים בשוק, ובעקבות המעמד שאליו הגיעה הפכה גם לבת-סמכא בעיני גורמי הרגולציה, שלא אחת מתייעצים עמה על מדיניותם. כך, בין היתר, היא לקחה חלק בוועדת חודק, שהגדירה למוסדיים את כללי ההשתתפות בשוק האג"ח הקונצרניות.

מגדל היא קבוצת הביטוח הגדולה בישראל, והיא נסחרת בשווי של 6.3 מיליארד שקל. את השליטה בחברה (69% מהמניות) רכש אליהו בסוף אוקטובר 2012 מידי ג'נרלי האיטלקית. מאז ועד היום פרשו מהחברה מנהלים רבים - בין אם בשל הצעות גבוהות מהמתחרה כלל ביטוח, ובין אם על רקע השינויים שהונהגו בחברה.

בחודשים האחרונים עזב את מגדל היו"ר הוותיק של הקבוצה, אהרון פוגל, שאת מקומו תפס אליהו עצמו, ובשבוע שעבר הודיע כאמור על עזיבתו גם המנכ"ל, יונל כהן (שצפוי לזכות בחבילת תגמולים בהיקף של כ-10 מיליון שקל עם פרישתו).

כפי שפרסמנו בעבר, אליהו תכנן זה זמן לפצל את תפקידי היו"ר והמנכ"ל בשתי החברות המרכזיות בקבוצה - מגדל אחזקות הציבורית והחברה הבת המרכזית מגדל ביטוח. יונל כהן, כמו קודמו איזי כהן, שימש כמנכ"ל של שתי החברות הללו, ופוגל כיהן כיו"ר של שתי החברות במקביל.