עזריאלי: רווח נקי של 55 מיליון שקל וגידול של 8% ב-FFO

ה-FFO הסתכם ברבעון השלישי בכ-195 מיליון שקל בעוד ה-NOI צמח בכ-15% ל-275 מיליון שקל ■ במהלך הרבעון, השקיעה הקבוצה סך של כ-230 מיליון שקל בנדל"ן להשקעה, בהשבחת נכסים קיימים וקידום הקמתם של נכסים בפיתוח

קבוצת עזריאלי מסכמת היום (ג') את הרבעון השליישי של 2013 ורושמת בשורה התחתונה רווח נקי של 55 מיליון שקל, לעומת רווח של 194 מיליון שקל ברבעון הקודם. חשוב לציין שהקיטון ברווח נובע מהוצאה חשבונאית חד פעמית, בהיקף של 138 מיליון שקל.

יחד עם זאת, החברה רשמה צמיחה בפעילות הליבה שלה, הכוללת גידול של 8% במדד ה-FFO, לכ-195 מיליון שקל, לעומת 180 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במדד ה-NOI חל גידול של 15% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2012 והוא עמד על 275 מיליון שקל. ניתן לראות שיפור גם במזגר המשרדים, כאשר ה-NOI ברבעון זה הסתכם בכ-76 מיליון שקל, גידול של כ-7% לעומת הרבעון המקביל.

במהלך הרבעון, השקיעה הקבוצה סך של כ-230 מיליון שקל בנדל"ן להשקעה, בהשבחת נכסים קיימים וקידום הקמתם של נכסים בפיתוח. מתחילת 2013 השקיעה הקבוצה כ-717 מיליון שקל. בין היתר, מנועי הצמיחה המרכזיים של הקבוצה כוללים את הרחבת מרכז עזריאלי עם בניית הבניין האליפטי, לאחר רכישת הקרקע של בית "ידיעות אחרונות" בחודש מאי השנה, קניון עזריאלי ברמלה בהיקף של כ-22 אלף מ"ר, פרוייקט עזריאלי ראשונים בהיקף של 48 אלף מ"ר והרחבת קניון איילון.

מהדוחות עולה עוד כי במסגרת מימון מחדש של הלוואות במרכז עזריאלי בתל אביב התקשרה הקבוצה במהלך הרבעון השלישי עם שני גופים פיננסים שונים לקבלת שתי הלוואות בהיקף כולל של כ-960 מיליון שקלים. ההלוואות נושאות ריביות של 1.16% ו-0.75% והינן צמודות למדד המחירים לצרכן. הלוואות אלו החליפו הלוואה קודמת, שהגיע מועד פירעונה בסוף אוגוסט 2013, אשר נשאה ריבית של כ-6% וכללה שיעבודים רחבים משמעותית מאלו המבטיחים את ההלוואות החדשות.

יובל ברונשטיין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי מסר בתגובה: "הקבוצה ממשיכה להציג ביצועים טובים גם ברבעון הנוכחי המשקפים המשך צמיחה ושיפור ב-FFO, ב-NOI ובכל הפרמטרים התפעוליים. אסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה, המתמקדת בהשבחת הנדל"ן המניב וייזום פרויקטים חדשים, באה לידי ביטוי הן בתוצאות אלה והן בהתקדמות המשמעותית בפרויקטים היזמיים. לצד פעילות הייזום, ביצענו ברבעון זה מהלכים שיביאו להוזלת עלויות המימון של הקבוצה. כל אלה, יביאו למימוש מטרות הקבוצה ולהתפתחותה בטווח הארוך".