לוג'יק מצטרפת לגל הפיטורים: 100 עובדים יעזבו

החברה שעוסקת בפתרונות טכנולוגיים לאבטחה, מתכוונת לפטר עובדים ולפתח תחומי פעילות חדשים

חברת לוג'יק שפועלת באזור התעשייה ביקום מתכוונת לפטר בשבועות הקרובים כ-100 מעובדיה. החברה עוסקת בפיתוח ובניהול של פתרונות טכנולוגיים לאבטחה ובניהול של מערכות משאבים לאומיות, ויו"ר הדירקטוריון והמנכ"ל שלה הוא ראש אמ"ן לשעבר בצה"ל, האלוף (במיל') עמוס מלכא.

ל"גלובס" נודע, כי ההחלטה לפטר כ-100 מעובדי החברה התקבלה לאחרונה במסגרת תוכנית המתגבשת בהנהלה לשינויים ארגונים, תוך התמקדות בתחומי פעילות חדשים שנחשבים לבעלי פוטנציאל צמיחה גבוה בעולם, בהם

אינטרנט אוף-טינגס וביג דאטה. ההתמקדות של לוג'יק בתחומים אלה, כך אמרו היום (ג') ל"גלובס" בעלי תפקידים המקורבים לפעילות החברה, אמורה להוביל לדילול מספר העובדים בתחומים הנחשבים בה "מסורתיים".

מספר העובדים שיפוטרו בתום התהליך עדיין לא נקבע סופית. עם זאת, הידיעות על התוכנית המתגבשת כבר עוררו בימים האחרונים חרושת של שמועות בקרב עובדים שחוששים לעתידם התעסוקתי. בהליך מקביל, החברה מתכוונת לקלוט לשורותיה כמה עשרות עובדים חדשים שיתאימו לפיתוח פעילותה בתחומים שסימנה כיעד. על לקוחות החברה נמנים גופים מהודו, סינגפור, צפון אירופה ועוד, ולדעת ראשיה התבססות בתחומים הצומחים עתידה להרחיב את מעגל לקוחותיה בעולם.

לוגי'ק מעסיקה כ-850 עובדים, ובין פעילותה ניתן למנות פריסה של מודלים לניהול "עיר חכמה" הכוללים אלפי מצלמות, חיישנים ותוכנות מתקדמות לניתוח של מידע באופן המאפשר לחשוף איומים או לטפל באירועים חריגים זמן קצר לאחר התרחשותם. החברה פועלת בפרופיל תקשורתי נמוך, וראשיה ממעטים לפרט אודות פעולותיה כמו גם על עסקאות. עם זאת, גורמים שמקורבים ללוג'יק הבהירו היום כי בפיטורים הצפויים אין כדי להעיד על איתנות החברה, וטענו כי הרווחיות שלה טובה וצבר ההזמנות - כמו גם הקשר שלה עם לקוחותיה המרכזיים - נשמר ועתיד להישמר בעתיד הקרוב במסגרת עסקאות המשך.

פיטורים גם בדרונט

לאחר שפיטרה כ-25 עובדים כחלק ממהלך ההתייעלות שהחל ביוני, מבצעת ספקית שירותי בניית האתרים דרונט, סבב פיטורים של כ-30 עובדים נוספים.

דרונט, מבצעת את הפיטורים כחלק מתוכנית הבראה בעקבות הפסד של מיליוני שקלים בסיום 2012 ואי-עמידה בתשלום חובות לבנק לאומי. בחודש יוני, הזרימה חברת פאי"ה 2 מיליון שקל לחברה, ועל פי מתווה תוכנית ההבראה אמורה פעילותה של דרונט להיכנס לתוך חברה חדשה - דרונט טכנולוגיות - שתעסיק כ-70 עובדים, כולל במרכז תמיכה באלעד.