קרדיוסוניק השלימה בהצלחה ניסוי במכשיר לטיפול בלחץ דם

החברה הישראלית מפתחת מוצרים בתחום החם של פגיעה עצבית בעורקי הכליה לשם טיפול ביתר לחץ דם

חברת Cardiosonic הישראלית, שמפתחת מוצרים בתחום החם של פגיעה עצבית בעורקי הכליה לשם טיפול ביתר לחץ דם, סיימה בהצלחה את ניסוי ההיתכנות הראשון במוצר שלה.

החברה דיווחה כי תהליך הפגיעה העצבית באזור עורק הכליה באמצעות אולטרה סאונד על גבי קטטר, עבר בהצלחה, היה מהיר, נתפס כפשוט עבור הרופא ונחווה ככואב באופן סביר מבחינת המטופלים. כעת נערכת החברה לניסויי יעילות, בכ-80 חולים ב-20 אתרי ניסוי בעולם. תוצאות הניסוי הבא יתקבלו במהלך 2014.

מנכ"ל החברה, בני דילמוני, מסביר כי שוק הטיפול בלחץ דם דרך פגיעה עצבית של עורקי הכליות עלה לתודעה הציבורית כשתאגיד מדטרוניק רכש תמורת יותר מ-800 מיליון דולר את החברה המובילה בתחום, ארדיאן. כיום קיימים בשוק מספר מוצרים בתחום זה, אשר משווקים על ידי חברות גדולות, שכולם פועלים בטכנולוגיה של גלים אלקטרומגנטיים (RF), למעט אחד שפועל באמצעות אולטרה סאונד ממוקד ממקור חיצוני. למרות הפעילות הרבה, גם המסחרית, השוק עדיין נחשב לבתולי ודורש הוכחות והפעילות המחקרית בו רבה. מדטרוניק מובילה גם את הזירה המחקרית בתחום, ועד כה השתתפו בניסויים שלה כ-500 מטופלים.

קרדיוסוניק הוקמה ב-2009 על ידי האנג'ל שמואל אלמגור, בעבר מבעלי חברת הטבק "אימפקס טבק" ואחד המרוויחים הגדולים מהשקעה בחברת הניווט התוך גופי מדיגייד, שנמכרה ב-2008 לקונצרן סט. ג'וד (שפועל גם בתחום של קרדיוסוניק). אלמגור איתר את הטכנולוגיה שהומצאה על ידי ד"ר אריאל סברדליק מאוניברסיטת תל אביב, והשקיע כ-7 מיליון דולר כדי להפוך את טכנולוגיה לחברה. לאחר מכן השקיע בחברה גם תאגיד מוביל, שהתחייב להשקעה של עד 16 מיליון דולר וכבר העביר חלק מן הסכום. החברה מעסיקה 20 איש ברמת החייל בתל אביב.

הטכנולוגיה של קרדיוסוניק מבוססת על אולטרה סאונד בעוצמה גבוהה שיושב על גבי קטטר ויודע לצרוב את השכבות הפנימיות של כלי הדם, בלי לגעת בדופן הפנימית של כלי הדם שבאה במגע עם הדם. בכך נחסכות תופעות לוואי בעתיד.