שלמה רודב פורש מתפקידו כיו"ר פרטנר; אדם צ'זנוף יחליפו

הערכות של גורמים בכירים המעורים היטב במה שנעשה בפרטנר: רודב לא אהב את עסקת שיתוף הרשתות עם הוט מובייל

שלמה רודב פורש מתפקיד יו"ר חברת פרטנר, והחברה ממנה את אדם צ'זנוף, נציגו של בעל המניות חיים סבן כיו"ר החברה. הסיבה לעזיבתו של שלמה רודב היא העובדה שחש שתפקידו מתרוקן ממשמעות לנוכח העובדה שצ'זנוף ממלא תפקיד דומיננטי בחברה.

בנוסף, לפי הערכות של גורמים בכירים המעורים היטב במה שנעשה בחברה, רודב לא אהב את עסקת שיתוף הרשתות עם הוט מובייל ולמרות שהדירקטוריון אישר אותה פה אחד, החלטתו לפרוש מדברת בעד עצמה.

להערכת גורמים ששוחחו עם רודב, הוא לא התלהב מעסקת הוט מובייל משום שסבר שפרטנר הלכה רחוק מדי לטובת הוט מובייל ולמעשה התמורה שתקבל מהעסקה מוגבלת. רודב לא יכל לקבל את העובדה שהעסקה למעשה נכפית עליו בלי שהוא יכול להשפיע עליה ולכן העדיף לפרוש.

נזכיר, שרודב מהווה חלק מקבוצת הרכישה של חיים סבן, וכך גם אדם צ'זנוף, שמשמש כמנהל עסקיו של חיים סבן ומחזיק בחלק מהמניות באופן אישי. בפרטנר טוענים שרודב הצביע בעד העסקה עם הוט מובייל ולכן אי אפשר לטעון שהתפטרותו קשורה לעסקה. יחד עם זאת, מקורות בכירים המעורבים במגעים אישרו ל"גלובס" שרודב לא אהב אותה וראה בה סיכונים ארוכי טווח לפרטנר.

במסגרת העסקה, פרטנר והוט מובייל מקימות רשת סלולרית משותפת החל מ-2017 כאשר מתחילת 2015 הוט מובייל מעבירה את כל מנוייה להשתמש ברשת פרטנר. עבור הוט מובייל מדובר בעסקה שניתן להגדירה כאחת מעסקאות התקשורת הכי טובות שנעשו בשנים האחרונות בשוק התקשורת והיא מהווה עבורה הזדמנות גדולה מאד לשפר את מצבה ולמצב את עצמה כשחקן סלולרי לכל דבר בעל רשת בפריסה ארצית מלאה ובאותה איכות כמו של שחקן ותיק בשוק.

עבור פרטנר העסקה טובה, אך גם בכירי החברה מודים שהיא נעשית לא מתוך התלהבות גדולה, אלא בשל צורך לשנות את מאזן הכוחות בשוק הסלולרי ולהבטיח לפרטנר מקורות רווחיות והתייעלות גדולים מאד בטווח הארוך. ההכנסות שתקבל החברה עבור הנדידה החל מ-2015 יגדילו הכנסותיה בעשרות מיליוני שקלים בשנה ויביאו לכך שהחברה תקטין הוצאותיה התפעוליות בשל העובדה ששני הצדדים ישאו בעלויות הרשת.