נחשף ב"גלובס": ענת לוין תמונה למנכ"לית מגדל ביטוח

לוין עוזבת את הנהלת בנק הפועלים ותשוב לקבוצה שבה כיהנה כמספר 2 עד שנת 2010 ■ אמורה להיכנס לתפקיד בתקופה הקרובה ■ המנכ"ל היוצא יונל כהן, שלוין כיהנה תחתיו, בירך: "בחירה טובה, ואני מפרגן לה"

לאחר כ-3.5 שנים, ענת לוין עוזבת את בנק הפועלים ושבה לקבוצת מגדל , הפעם כמנכ"לית חברת האחזקות הציבורית ויו"ר החברה-הבת מגדל חברה לביטוח. בהמשך לחשיפת "גלובס" אתמול על פנייתו של בעל השליטה בקבוצת הביטוח הגדולה במשק ללוין, היום (ד') נודע כי לוין השיבה בחיוב להצעתו של שלמה אליהו, המכהן כיו"ר הקבוצה, ותחליף בתפקיד את יונל כהן שהודיע באחרונה על כוונתו לפרוש מהקבוצה בתום כהונה של 5.5 שנים. לוין צפויה להיכנס לתפקיד כבר בתקופה הקרובה.

המינוי כפוף לאישור דירקטוריון החברה וכן, ביחס למגדל ביטוח, כפוף לאישור דירקטוריון מגדל ביטוח ואישור הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון. אישורים אלה צפויים להתקבל במהרה וללא בעיה.

לוין, שמכהנת כמשנה למנכ"ל וראש חטיבת שווקים פיננסיים בבנק הפועלים, תשוב למגדל שבה שימשה בתפקידה האחרון כמשנה למנכ"ל וראש חטיבת ההשקעות - תפקיד שמילאה במשך כ-8 שנים.

המעבר של לוין לתפקיד מנכ"ל קבוצת מגדל - שנסחרת בבורסה לפי שווי של יותר מ-6.4 מיליארד שקל - מהווה חיזוק להנהלה החדשה תחת הבעלות הנוכחית, ומתרחש לאחר שורה של עזיבות גורמים בכירים בחברה, בהם המנכ"ל כהן; היו"ר הוותיק הקודם אהרון פוגל והמשנה למנכ"ל וראש חטיבת הלקוחות וערוצי ההפצה אריק יוגב.

"מעניין וחיובי"

מנכ"ל מגדל חברה לביטוח - תפקיד שכהן מילא בד בבד עם תפקיד מנכ"ל החברה האם מגדל אחזקות - צפוי להיות עופר אליהו, בנו של יו"ר הקבוצה שלמה אליהו ואחיו של ישראל אליהו, המכהן כדירקטור בקבוצה.

השבתה של לוין למגדל על ידי אליהו זכתה למחמאות היום. יונל כהן: "בחירה טובה, ואני מפרגן לה. אני מכיר את ענת שנים רבות ומפרגן לה ולמגדל, ומאחל להם הצלחה גדולה מאוד בהמשך ביסוסה של קבוצת מגדל". גורם בשוק שמכיר את מגדל ואת לוין במשך שנים רבות בירך על המינוי "המקצועי", כדבריו, ופירט: "מדובר במשהו מעניין וחיובי בעבור מגדל. הבחירה בענת לוין היא בחירה מוצלחת - היא המינוי המתאים והיא גם משלימה את משפחת אליהו".

גורם אחר בירך גם הוא על המינוי כשאמר: "שלמה אליהו התנהל לא נכון בכניסתו למגדל וגם יצר תחושות לא טובות בחלקים מהחברה. עכשיו הוא פועל נכון והמינוי של ענת הוא מינוי יפה שיסייע גם בהיבט זה".

מבחינת אליהו והשוק, מדובר במינוי מקצועי שמבהיר כי אינו הופך את מגדל לחברה בניהול משפחתי בלבד. אגב, מינויה של לוין, או כל מנהל מקצועי אחר, נדרש גם על פי חוק החברות שקובע סייגים על כהונה של יו"ר ומנכ"ל הקרובים אחד לשני באותה חברה ציבורית.

זווית חדשה

לוין (50) שימשה בעבר במשך 8 שנים מנהלת ההשקעות של קבוצת מגדל, והייתה למעשה אחת משורה מצומצמת של מספרי 2 למנכ"ל מגדל עד שעזבה במאי 2010. היא בעלת היכרות עם שוק הביטוח בכלל ועם מגדל וה-DNA שלה בפרט, וזמן הכניסה שלה לתפקיד קצר מאוד. היא מנהלת מקצועית שעומדת על דעתה ומחזיקה בתפיסות ברורות בנושאים רבים.

לוין היא אחת ממנהלי ההשקעות המובילים בשוק, כשבשנים האחרונות הוסיפה לעצמה זווית ראייה חדשה וחשובה כאחת מבכירי ענף הבנקאות. על רקע המעמד שאליו הגיעה, היא הפכה גם לבת-סמכא בעיניהם של גורמי הרגולציה. בעבר הוצע לה בין היתר תפקידי הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, ומנכ"ל האוצר - והיא סירבה.

אליהו רכש את השליטה במגדל (69.1%) מג'נרלי האיטלקית בתמורה לכ-3.55 מיליארד שקל בסוף אוקטובר 2012. מגדל הינה קבוצת הביטוח הגדולה במשק, שמתמקדת בעיקר בתחומי החיסכון לטווח ארוך, שתלויים רבות באופן ניהול ההשקעות - תחום התמחותה העיקרי של לוין. בימים אלה מגדל עוברת שינוי, שבמסגרתו החברה שמה דגש על פעילויות הביטוח הכללי - תחום מומחיותם של שלמה ועופר אליהו - וביטוחי הבריאות.

ענת לוין

■ גיל: 50

■ ארץ לידה: שווייץ (עלתה לישראל בגיל 3)

■ מצב משפחתי: נשואה ואם ל-3 ילדים

■ מגורים: תל אביב

■ תפקידים בולטים בעבר: ממאי 2010 - חברת הנהלה, משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת שווקים פיננסיים בבנק הפועלים; 2002-2010 - משנה למנכ"ל וראש תחום השקעות ואשראי במגדל; קודם לכן - קצינת השקעות ראשית באופק ני"ע של בנק לאומי ומנכ"ל משותף בנשואה זנקס

■ תפקידים נוספים: חברת הוועד המנהל של אוניברסיטת ת"א

■ השכלה: תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים ותואר שני במינהל עסקים - שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים

הנשים
 הנשים