המחליף של ענת לוין בבנק הפועלים: דני קולר

מי שמרוויח מהעזיבות האחרונות בבנק הפועלים הוא שמעון גל, ראש החטיבה העסקית

בה בעת שלא מעט נשים מונו באחרונה לעמדות בכירות בכלכלה הישראלית, דווקא בבנק הפועלים מספר חברות ההנהלה ירד. למעשה, עם עזיבתה של ענת לוין את הבנק, נשארה רק אישה אחת בהנהלת הבנק - אפרת יעבץ, ראש חטיבת משאבי אנוש של הבנק.

מנכ"ל הבנק, ציון קינן, אמנם פרגן ללילך אשר טופילסקי כשקיבלה את ההצעה לכהן כמנכ"לית בנק דיסקונט וללוין כשבישרה לו על ההצעה במגדל, אך גם הוא יודע שמדובר באבדה של שתי נשים חזקות, מוכשרות וחדות שהיו בעמדות חשובות בבנק.

היתרון של קינן הוא שבבנק הפועלים יש עתודה רחבה יחסית של מנהלים בכירים ומנוסים. מי שיחליף את לוין כראש חטיבת שווקים פיננסיים הוא דני קולר, המכהן כיום כראש החטיבה הבינלאומית. קולר מכהן כחבר הנהלה בבנק זה 6 שנים בקירוב; לפני כן כיהן כראש החטיבה לניהול סיכונים של הבנק. את קולר יחליף בתפקיד אמיר אביב, המכהן כיום כמנכ"ל פועלים שוקי הון.חטיבת השווקים הפיננסיים אחראית לנזילות של הבנק, להשקעות שלו ולפעילותו בשוק ההון, הכולל את חדרי המסחר של הבנק. בארבע שנותיה בתפקיד זה חוללה לוין שינויים רבים בחטיבה, ושיפרה את מעמדו של בנק הפועלים בשוק ההון.

ובחזרה לשינויים הפרסונליים, מי שמרוויח מהעזיבות האחרונות בבנק הפועלים הוא שמעון גל, ראש החטיבה העסקית. ישנם שלושה מועמדים מרכזיים שסומנו להחליף את קינן ביום שבו יחליט לפרוש (מה שלא צפוי לקרות בארבע השנים הקרובות). השלושה היו אשר טופילסקי, לוין וגל, שצברו ניסיון רב כל אחד בתחומו, וראו עצמם מתאימים לתפקיד המנכ"ל. ואכן, כשקיבלה אשר טופליסקי הזדמנות לנהל בנק גדול היא עזבה, ולוין עזבה כשקיבלה הצעה לעמוד בראש חברת הביטוח הגדולה בישראל.

כעת נראה כי גל הוא המועמד המרכזי להחליף את קינן ביום מן הימים. גל הוא למעשה אחד הבנקאים הוותיקים, המנוסים והבכירים כיום, שאינו מכהן כיו"ר או מנכ"ל בנק. הוא סומן בעבר כמועמד להחליף את אלי יונס במזרחי טפחות, תפקיד שאליו מונה בסופו של דבר אלדד פרשר. ואולם נראה כי כל עכבה לטובה - כעת סיכויו של גל טובים להתמנות בעוד כמה שנים לתפקיד מנכ"ל הבנק הגדול בישראל.