לבני: "שי ניצן הוא מבריק ואינו עושה דברם של פוליטיקאים"

שרת המשפטים נשאה דברים בוועידת התעשיינים הראושנה שנפתחה באילת ■ לבני שיבחה את בחירתו של ניצן לתפקיד פרקליט המדינה וביקרה את הופעותיו של בנט בתקשורת ■ נתניהו: "רגולציה היא דבר הכרחי כי אנחנו לא שוק פרוע"

ציפי לבני, שרת המשפטים ומנהלת צוות המשא-ומתן בממשלה, התייחסה הערב (ד') בוועידת התעשיינים הראשונה שנפתחה במלון הרודס באילת למינויו של שי ניצן לפרקליט המדינה ואמרה כי: "ניצן מבריק אין בו מורא אלא מוראו של החוק, הוא אינו עושה דברים של פוליטקיאים וגם לא את דבריה של שרת המשפטים. באתי להודיע לכם - לאלה שמבקשים לא למנותו לתפקיד - שפרקליט המדינה יאכוף את החוק על כולם ולא יהיה כאן כדי לעצום עין. הוא יהיה פרקליט מדינה שיאשר בנייה אך לא כשהיא לא חוקית", אמרה בדברים שנשאה.

לבני הוסיפה וביקרה בדבריה גם את הופעותיו של עמיתה לממשלה שר הכלכלה נפתלי בנט כשאמרה: שר הכלכלה בא לאחרונה לאילת עם מלפפון וטען שזה הנרטיב הישראלי ובהמשך הופיע ברשת CNN עם מטבע עתיק כדי להמחיש את זכותונו על הארץ הזאת, אך אני לא באתי לכאן עם עזרים טקטיים. אני תוהה אילו עזרים טקטיים אני יכולה להביא לכאן, אך העזרים כבדים ובעיקר כבדים לי בלב. אינני יכולה להביא לכאן רכב שנשרף בפעולת תג מחיר. עזרים כאלה יושבים לי בלב והם לא פאן".

את הוועידה, פתח נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר ועדת התיאום של הארגונים הכלכליים צביקה אורן. בדברים שנשא אורן הוא אמר כי בישראל כ-400 אלף עובדים בתעשייה שמייצאת בהיקף של כ-45 מיליארד דולר בשנה. לדבריו: "התעשיינים זוכים לסימפטייה במקרה שמפסידים, אך אם אין מרוויחים, יורדים לחייהם. במהלך העשור האחרון מספר המפעלים הישראלים שהעתיקו את פעילותם לחו"ל הוכפל מכ-16% לכ-30% וזה בגלל שהסביבה העסקית בישראל בלתי נסבלת. כושר התחרות של התעשייה נשחק ועל הממשלה לפעול למען הורדת עלויות כדי לאפשר תחרות טובה בעולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהיה אמור להשתתף בוועידה, שיגר ברכה מצולמת וזאת על רקע נסיעתו לפגישה עם נשיא רוסיה ולידימיר פוטין. בברכה המצולמת אמר נתניהו לתעשיינים: "רגולציה היא דבר הכרחי כי אנחנו לא שוק פרוע, ועדיין יש הרבה בטענה של אחרים שבישראל קיים עודף רגולציה ויש עודף של ריכוזיות ממשלתית שמקשה עליכם. בכוונתי לבחון את הנושא ולהוביל רפורמה שתקלה עליכם. חשוב שנייצר פחות ביורוקטיה וננצל יותר חופש כדי לפעול".