ברוקר לשעבר באקסלנס נחשד בהפרת אמונים וגניבה מלקוחות

אמיתי מצליח נחקר ברשות ניירות ערך בחשד שניצל את תפקידו לצורך גריפת רווחים אישיים על חשבון הלקוחות, זאת באמצעות פעילות של פיצול עסקאות והפניית ההפסדים לחשבונות הלקוחות ■ הנזק המוערך: כ-300 אלף שקל

אמיתי מצליח, ברוקר לשעבר בבית ההשקעות אקסלנס, נחקר ברשות ניירות ערך בחשד לגניבה מלקוחות, קבלת דבר במירמה והפרת אמונים בתאגיד - כך לפי הודעה שפרסמה הערב (ד') הרשות.

מצליח חשוד בכך שניצל לרעה את תפקידו כברוקר בחדר המסחר לניירות ערך זרים של אקסלנס לצורך הפקת רווחים בחשבון של מקרוביו, באמצעות פעולות של פיצול עסקאות.

לפי החשד, מצליח שייך פעילות מפסידה לחשבונות לקוחות החברה, זאת למרות שכלל לא ביצעו פעולות. הרווחים שמצליח ייצר באמצעות פעילות המסחר שויכה לחשבונות של מקורביו, תוך שהוא מנסה להסוות את הפעילות. הנזק שנגרם ללקוחות בית ההשקעות מוערך בכ-300 אלף שקל.

מהחקירה עולה כי בתקופה שנמשכה כחודש השנה, מ-23 באפריל, מצליח ביצע פעולות בניירות ערך באמצעות חשבון המוגדר כ"חשבון מרכז" - חשבון המכיל את פעילות המסחר של מספר לקוחות - במטרה לגרוף רווחים אישיים והפנייתם לחשבון של מקורביו.

רשותלניירות ערך חושדת כאמור כי מצליח הפנה את ההפסדים שנוצרו מפעילות המסחר לחשבונות הלקוחות ב"חשבון המרכז", ואילו את הרווחים, שנאמדים ביותר מ-100 אלף שקל, הפנה לחשבון של מקורביו. הרשות הודיעה כי תחקור מעורבים נוספים בפרשה במטרה להשלים את החקירה. בינתיים אמיתי שוחרר בערבות של כ-500 אלף שקל, והוטל עליו צו יציאה מהארץ.

מאקסנלס נמסר: "מדובר במקרה שהתרחש לפני למעלה מחצי שנה. כבית השקעות בעל מערכות בקרה, עפ גילוי המעשה הנושא דווח לרשות ניירות ערך ולבורסה, ועבודתו של מצליח הופסקה באופן מיידי. יודגש כי לאור מהירות הבקרה, הפגיעה צומצמה ללקוחות בודדים, אשר פוצו מיידית".