נפתלי בנט: "שני בני זוג עובדים ולא מצליחים לשרוד"

שר הכלכלה בוועידת התעשייה 2013 של התאחדות התעשיינים: "הקמנו מערכת טילים ליירוט ביורוקרטיה מיותרת שמטרה לעזור לתעשייה. לא נקדם רגולציה שתעמיס עליכם התעשיינים, אבל גם לא נקדם רגולציה שתעמיד חומות הגנה"

ועידת התעשייה 2013 של התאחדות התעשיינים נפתחה אתמול (ד') במלון הרודס באילת והבוקר נכנסת להילוך גבוה עם הרצאות ושיחות של שר האוצר יאיר לפיד, נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן, שר הכלכלה נפתלי בנט ועוד רבים אחרים.

אתר "גלובס" מעביר את תכני הוועידה בשידור חי.

שר הכלכלה נפתלי בנט פתח את נאומו ואמר כי "מוחמד אבו יונס הוא מנכ"ל של חברה העוסקת בתחום הזכוכית ומעסיק בסכנין כ-70 עובדים והוא לפני כשנתיים פנה למדען הראשי. בימים אלה הוא מכניס שני קווי מוצר חדשים ומגדיל את המפעל פי 4 בערך. זאת הדרך. אין קיום לאורך זמן בלי התחדשות וחדשנות, בלי יצירת בידול. ישראל לא תוכל לעולם להתחרות מול העולם עם נעשה אותו דבר כמו כולם".

"הקמנו מערכת טילים ליירוט ביורוקרטיה מיותרת שמטרה לעזור לתעשייה. לא נקדם רגולציה שתעמיס עליכם התעשיינים אבל גם לא נקדם רגולציה שתעמיד חומות הגנה. יש לנו כלים שונים כמו המדען הראשי ומרכז ההשקעות ואנחנו מנסים באמצעותם לקדם את החדשנות והבידול".

בנט דיבר על קשיי האדם העובד: "יש תעסוקה גבוהה בארץ הבעייה היא שהשכר נמוך. שני בני זוג שהולכים לעבוד לא מצליחים לשרוד. אז צריך לדאוג מצד אחד לשכר ומהצד השני להורדת עלויות ליצרנים וגם לצרכנים".

על המצב באזור אמר בנט כי "יש סערה בעולם המוסלמי והיא תימשך עוד זמן רב, אולי 20-30 שנה. ישראל צריכה להיות מגדלור בסערה. מדינת ישראל מקרינה וצריכה להקרין הרבה יותר אור. כשבארה"ב כ-70% מהפעולות הבנקאיות מוגנות על ידי חברות ישראליות, זה אור לגויים, זו חדשנות".

לסיום אמר בנט: "אנחנו צריכים לשנות את המגרש לשדה שהוא הייחודי לנו - מדינת המגדלור ואז זה ישפיע גם על השדה המדיני. חייבים כל הזמן להתחדש. אין ברירה אחרת".