בשולי סאגת IDB: ניגוד אינטרסים בפעילותו של אוהד אלוני?

אלוני הקים את "הארגון להגנה על חסכונות הציבור", האמור לייצג את האינטרסים של מחזיקים אג"ח אי.די.בי אחזקות מול בעל השליטה ■ אולם, כך נראה, אלוני נרתם לתמוך באותו בעל שליטה, נוחי דנקנר, במאבק על השליטה בקבוצה

לא מעט סימני שאלה עולים לאחרונה לגבי אופן תפקודו של אוהד אלוני, חבר נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות, המייצג משקיעים פרטיים המחזיקים כ-100 מיליון שקל ע.נ אג"ח. אלוני הקים את "הארגון להגנה על חסכונות הציבור", האמור לייצג את האינטרסים הייחודים של המחזיקים הפרטיים מול בעל השליטה.

אלוני, כך נראה, נרתם לתמוך באותו בעל שליטה, נוחי דנקנר, במאבק המתנהל כיום על זהות המשקיע שישלוט באי.די.בי בעתיד. אלוני כבר הודה כי השתמש במשרדיה של אי.די.בי לטובת הארגון שהקים, ובפרט בכל הקשור למערכת המחשוב במשרד.

ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה גם כי שתי פקידות מלשכת מנהל הכספים לשעבר של אי.די.בי נרתמו למען פועלו של אלוני, לטובת קידום הצעת קבוצת גרנובסקי-דנקנר. השתיים התקשרו בימים האחרונים, שבהם התנהלה הצבעת מחזיקי האג"ח על הצעת ההשקעה המועדפת, בשם אלוני למחזיקים פרטיים, במטרה שיעבירו כתבי הצבעה חתומים לפקס במשרדי אי.די.בי. אותם כתבי הצבעה מולאו עבורם מראש, ובהם סומן איקס בעד הצעת קבוצת גרנובסקי-דנקנר.

מאי.די.בי אחזקות נמסר בתגובה כי "החברה לא רואה שום פסול במתן של עזרה לוגיסטית נקודתית לגורם המאגד בהתנדבות מחזיקים פרטיים בהיקף חסר תקדים, וגורם לכך ששיעור ההצבעה של המחזיקים הפרטיים יהיה משמעותי. כל זאת כאשר הוא אינו מקבל שכר או תמיכה או טובת הנאה כלשהם.

"נציין כי החברה מממנת את כל 'השחקנים' האחרים באירוע הזה, כולל הנאמנים, עורכי הדין, היועצים הכלכליים שלהם וכל פעילותם, לרבות הלוגיסטיות. מוזר שקיימת ביקורת על פעולה תמימה בתיק, שבו למרבה האבסורד נאמני האג"ח ועורכי דינם מחוברים לחלוטין למשקיע אחד (אדוארדו אלשטיין, א' פ'), תומכים בו ועובדים עבורו כנגד הצעת החברה - עד כדי כך שכתבו ביחד עמו את הצעת ההסדר שהגיש, ואף לא מצאו לנכון להגיש ולו הסתייגות אחת לגבי הצעתו".

מאוהד אלוני נמסר בתגובה: "לא עשיתי שום דבר שאינו תקין או אינו חוקי. הודעתי כבר לפני תחילת ההצבעות על תמיכתי בהצעת גרנובסקי-דנקנר. מעניין שהנאמנים עצמם, שאמורים לדאוג לאינטרסים של מחזיקי האג"ח, ערכו שיחות טלפונים עם המחזיקים, שבהן ביקשו מהם להצביע באופן חד-צדדי בעד הצעת קבוצת אלשטיין".