הדולר היציג נחלש בכ-0.3%; בנק ישראל "יפתח את הארנק"?

הדולר היציג נקבע על 3.559 שקלים ■ האירו היציג נחלש קלות ל-4.8 שקלים ■ אתמול טיפס הדולר ב-0.7% לשיא של חודשיים - 3.569 שקלים ■ מדד הדאו ג'ונס חתם אתמול את המסחר בוול סטריט בשיא חדש

המסחר במט"ח התאפיין היום (ו') בהתחזקות השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג נחלש מול המטבע המקומי בכ-0.3% ל-3.559 שקלים, זאת לאחר שאתמול טיפס לשיא של חודשיים. האירו היציג נחלש בפחות מ-0.1% מול השקל ונקבע על 4.802 שקלים. בעולם נסחר האירו/דולר בעלייה ל-1.35 דולרים לאירו.

אתמול, נזכיר, הדולר התחזק מול המטבע המקומי בכ-0.7% ושערו היציג נקבע על 3.569 שקלים, בעוד האירו היציג התחזק בכ-0.2% ל-4.806 שקלים.

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות והחוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים ביציבות, לאחר שאתמול ננעל המסחר במגמה חיובית ומדד הדאו ג'ונס חצה את רף ה-16,000 נקודות וטיפס לשיא חדש.

אתמול אושר מינויה של ג'נט יילן לראשות הפד בוועדת הבנקאות של הסנאט. יילן תיכנס לנעליו של בן ברננקי בחודש ינואר והיא נחשבת לתומכת נלהבת של תוכנית התמריצים. יילן אף הצהירה בשימוע שנערך לה בסנאט בשבוע שעבר כי "יהיה זה מסוכן להפסיק את רכישות האג"ח מוקדם מדי".

בשבועות האחרונים בנק ישראל המשיך להתערב בשוק המט"ח ורכש מאות מיליוני דולרים במטרה להחליש את המטבע המקומי. כעת, רבים תוהים האם בנק ישראל ימשיך "לפתוח את הארנק" או שמא ינקוט בצעדים מוניטארים חדשים בקרוב?