יחימוביץ': לא אתמודד על ראשות ההסתדרות, אזדקן בפוליטיקה

"אני בפוליטיקה כדי להישאר, אני מתכוונת להזדקן בפוליטיקה, אולי לא כמו פרס, אבל עברו כבר 7.5 שנים, ואני מתכוונת להישאר עוד הרבה שנים קדימה כדי להוביל את הדרך שלי"

3 ימים לאחר שהודחה מתפקידה כיו"ר מפלגת העבודה, כינסה היום (ב') שלי יחימוביץ' מסיבת עיתונאים בכנסת ובה התייחסה להפסדה בבחירות לראשות המפלגה והודיעה באופן רשמי כי אין בכוונתה לפרוש או להתמודד על ראשות ההסתדרות.

"אין לי שום כוונה לבחון אופציות אחרות, אין לי שום החלטה כזו. מפלגת העבודה היא הבית שלי ושל כל אזרח ישראלי שרוצה מפלגה שוחרת שלום ודמוקרטית. אני בפוליטיקה כדי להישאר, אני מתכוונת להזדקן בפוליטיקה, אולי לא כמו פרס, אבל עברו כבר 7.5 שנים, ואני מתכוונת להישאר עוד הרבה שנים קדימה כדי להוביל את הדרך שלי", הצהירה יחימוביץ' באשר להמשך דרכה.

"בדרך שלי יש תבוסות, יש בה ניצחונות, כמובן שאני מעדיפה לנצח אבל תבוסות לא שוברות אותי, גם כשלפעמים היא עומדת בניגוד לאינטרסים של קבוצות חזקות. אני שליחה של ציבור וזה הכוח המניע שלי. אני מניחה שאעבור עוד הרבה אירועים פוליטים בחיי הפוליטיים", הוסיפה ראשת המפלגה היוצאת.

יחימוביץ' התייחסה לנתונים שהציגה ערב הבחירות שעל פיהם היא מובילה בפער של 22%, ואמרה ש"הנתונים בדבר יתרון של 22 אחוזים היו גלויים והם צפו בכל שיחות העומק שהפעילים שלנו עשו. כיוון שהם היו ברורים וכולם ידעו אותם היה חשוב לי לצאת עם המסר שבלי שום ספק מספר התומכים שלנו מאוד גדול ושיש פער גדול".עם זאת המשיכה יחימוביץ כי "התומכים שלנו בחלקם הגדול לא הגיעו לקלפי, היה ברור שהתחזיות שלנו מתבדות, וזו המציאות וזו האמת. זה ודאי מעציב ומאכזב אותי וודאי שגם את כל מי שמאמין בדרך שאני מובילה. אבל זו הכרעת הבוחר, אני מקבלת אותה בלי ביקורת ובלי טענות.

"התוצאה הזו מובילה אותי להתייצב חד משמעית לצד בוז'י. אני אעשה הכל כדי לסייע בידו לשקם עוד יותר את העבודה ולהפוך אותה לאלטרנטיבה שלטונית כבר בבחירות הבאות. התקבלה הכרעה דמוקרטית ברוב מוצק, אני מקבלת ומכבדת באופן מוחלט את הבחירה הזו וגאה בכך שאני חיה ומתנהלת במפלגה דמוקרטית, הדברים לא נאמרים מן השפה אל החוץ, אני מקבלת את ההכרעה בלי תנאים, דרישות בלי בקשות לכיבודים, בלי מספר 2 משוריין, וכיוון שעברתי את זה פעם אחת על בשרי אני יכולה להוכיח קבל עם ועולם אין לי כוונה לעשות לבוז'י מה שעשו לי.

"אני נותנת לו קרדיט מלא ובוודאי לא עומדת עם סטופר. אני מאמינה ביכולות שלו. אני מעבירה לידיו מפלגה משוקמת כלכלית וכספית, שיש לה קהלים חדשים, שיש לה 17 מנדטים בסקרים, בשבוע שעבר אפילו עמדנו על 19 מנדטים. תנאי הפתיחה הם טובים אבל בהחלט יש מה לשפר".

יחימוביץ' קראה לשים סוף להתקוטטויות הפנימיות. "את כל האנרגיות צריך להפנות החוצה אל המאבקים המשותפים שלנו. אני מאמינה שאפשר לעלות מכאן ולפרוח. בוזי יקבל ממני את כל הקרדיט כדי להגיע לציבורים נוספים. האם העבודה יכולה להיות מפלגת שלטון? התשובה היא חד משמעית כן. העבודה תחזור להיות מפלגת שלטון בבחירות הבאות אם תחודד הזהות שלה, יהיה קץ למלחמות הפנימיות, אין בית פוליטי אחר לציונות המתונה, לדמוקרטיה, למי ששומר שלום, למי שהוא סוציאל דמוקרט. אני קוראת לכל מי שהיסס עד היום להתפקד לעבודה, זו האלטרנטיבה היחידה במדינה".

באשר לאפשרות שהעבודה בראשות הרצוג תצטרף לקואליציה אמרה יחימוביץ' כי "הצטרפות העבודה בשלב הזה לקואליציה יהיה מות התהליך המדיני. הלוואי ונעמוד בפני הדילמה הזו שהולכים לקראת הסכם שלום ואז אני מוכנה לבחון שום את הדברים. שמחתי לראות שגם בוז'י חושב ככה".

בתגובה לשאלה מדוע עופר עיני תמך בהרצוג ולא בה, השיבה יחימוביץ': "זה לא סוד שהייתה מחלוקת ביני לבין עופר עיני על סוגית הכניסה לממשלה. אני בטוחה שלו מפלגת העבודה הייתה נכנסת לממשלת נתניהו ולפיד היה היום יור אופוזיציה היינו חוזרים למצד הפוליטי המוסרי והעגום שבו העבודה הייתה בראשות ברק, הוא קבלן ביצוע שלה. הייתי חלוקה על זה עם עיני, אני יכולה להבין אותו, לו הייתי יו"ר הסתדרות הייתי רוצה אותו הדבר, זכותו לתמוך בהרצוג".