כיל פיטרה היום 130 עובדים ברותם אמפרט נגב

4 עובדים חשו ברע ופונו לקבלת טיפול רפואי ■ ברוב ועדי העובדים של כיל הביעו בשבועות האחרונים דאגה רבה מתוכנית ההתייעלות

כ-130 עובדי רותם אמפרט שמקבוצת כימיקלים לישראל (כיל) קיבלו היום (ב') הודעת פיטורים. 4 עובדים חשו ברע ופונו לקבלת טיפול רפואי.

ההחלטה על סיום תפקידם התקבלה בהנהלת כיל בשבועות האחרונים, בעקבות התאמת פעילות החברה למצב השווקים בעולם ובמסגרת הליך התייעלות. בכיל אומרים כי 90 מבין העובדים שקיבלו הודעה על סיום תפקידם בחברה הוצאו לפנסיה מוקדמת בתנאים טובים, הכוללים מענק בגובה של 800 אלף שקל, תשלום קבוע של משכורת חודשית של 18 אלף שקל בחודש עד שיגיעו לגיל 67 ואתה גם ההפרשות לפנסיה. יצוין כי מדובר בעובדים שמשתכרים היום כ-30 אלף שקל בחודש, כך שמדובר בקיצוץ מהותי בשכרם.

ברוב ועדי העובדים של כיל הביעו בשבועות האחרונים דאגה רבה מתוכנית ההתייעלות שמובילה הנהלת הקבוצה, שאף זכתה בפיהם לכינוי "גראונד זירו". החשש שתוכנית זו תוביל לגלי פיטורים נרחבים בחברות השייכות לכיל הוביל בשבועות האחרונים לשיבוש הפעילות במפעלי החברה.

מרותם אמפרט נגב נמסר: "חברת רותם אמפרט נגב נמצאת באחד מרגעי המשבר הקשים ביותר בשנים האחרונות שמחייבים אותה להוביל תוכנית חירום להתייעלות. תוכנית זו כוללת מרכיבים שונים, כגון דחייה של השקעות, ביטול חוזים של ספקים חיצוניים, הפחתת שכר לבכירים ועובדים ועוד".

החברה מסרה עוד כי "במסגרת זו החברה עשתה ניסיונות רציניים וכנים להגיע עם הוועד להסכמה על פרישה מוקדמת של עובדים בתנאים מעולים. חרף ניסיונותיה, וועד העובדים לא שיתף עימה פעולה והיום הודיעה החברה על כוונתה לפטר 127 עובדים. ההנהלה קוראת לוועד העובדים לקיים הדברות על מנת להגיע להסכמים. מדובר בתהליך כואב מאוד לחברה, אך הוא מחויב המציאות במטרה לאפשר לחברה להתחרות בהצלחה מול מתחרותיה הגדולות בשווקים הבינלאומיים, תוך הבטחת מקום עבודתם של מעל 1,100 עובדים ישירים ופרנסתם של עוד כ- 8,000 עובדים עקיפים".

משה חדד, יו"ר ועד עובדי רותם אמפרט, הוסיף: "נציגי ההנהלה לא מראים כל נכונות להגיע להסכמות אלא מתעקשים שנקבל את תכתיביהם - פיטורי 130 עובדים. אנחנו לא נכנע להפחדה. נתייצב מאחורי כל עובד ועובד המיועד לפיטורים, ונמנע את פיטוריו בכל דרך שמותיר לנו החוק . אני פונה שוב להנהלה, בואו נגיע להסכמות יחד, אתם יכולים למצוא בנו שותפים להליך ההתייעלות, ואפשר לעשות את זה בהסכמה - לא בכפייה".