שוק המט"ח לאחר הריבית: הדולר היציג נחלש ל-3.54 ש'

בנק ישראל החליט אתמול להותיר את הריבית לחודש דצמבר על כנה ■ הדולר ירד בכ-0.6% מול השקל, בעוד האירו נחלש ב-0.35% לרמה של 4.799 שקלים

המסחר בשוק המט"ח מתאפיין היום (ג') בהתחזקות השקל מול המטבעות המרכזיים - הדולר והאירו. זאת, לאחר שאתמול החליט בנק ישראל להותיר את הריבית לחודש דצמבר על כנה. הדולר היציג נחלש בכ-0.6% מול המטבע המקומי לרמה של 3.54 שקלים. האירו נחלש בכ-0.35% ל-4.799 שקלים.

המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה שלילית, כאשר הין מתחזק מול הדולר ומעיב על המסחר. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים ביציבות.

אתמול, כאמור, החליט בנק ישראל להותיר את הריבית לחודש דצמבר על כנה, ברמה של 1%. בבנק הסבירו את ההחלטה בכך שסביבת האינפלציה נותרה נמוכה למרות שהעלייה במדד המחירים לצרכן באוקטובר הייתה גבוהה מהצפוי. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים קרובה למרכז היעד, ונצפתה ירידה בציפיות לאינפלציה לשנה הקרובה. כמו כן, מציינים בבנק כי ברבעון השלישי נרשמה ירידה בקצב הצמיחה וניכרת חולשה בתעשייה וביצוא.

גם שער הדולר עמד לפני הבנק כשיקול להותרת הריבית, ובהחלטה נאמר כי "בסיכום החודש שמאז החלטת הריבית האחרונה נחלש השקל ב-0.9% מול הדולר, אך החלשות השקל מול הדולר הייתה מתונה מזו של מרבית המטבעות. מול השער האפקטיבי התחזק השקל ב-0.5%".

"שמועות שהפיצו גורמים אינטרסנטיים לקראת סוף השבוע שעבר, לפיהן בנק ישראל יפחית אמש את הריבית גרמו למספר שחקנים, זרים בעיקר, לסגור פוזיציות ולהיחלשות השקל", כך טוען יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס לניהול סיכונים. "בנק ישראל,בחוכמה רבה יש לציין ובניגוד לדפוס פעולתו הסטנדרטי, הצטרף לרוכשים והעצים את המגמה. לאחר פרסום הודעת הריבית עטו השחקנים על המטבע החביב עליהם באין מפריע וזה כמובן מבחן האמת של בנק ישראל ושר האוצר שבכל פורום אפשרי טרח לחזור ולהדגיש את מחויבות האוצר להחלשת השקל. כפי שאנו רואים כעת השוק לא ממש סופר את הצהרותיו ואם לא יגבו אותן במעשים ישוב השקל ויתחזק".

ב-FXCM ישראל מציינים היום כי: "אי הורדת הריבית בלמה את המומנטום של הדולר-שקל; ירידה לעבר 3.50 תחייב את בנק ישראל להתערב שוב. למרות סימני ההאטה במשק וחוזקו של השקל, החשש מפני ליבוי נוסף של מחירי הנדל"ן הביא את בנק ישראל שלא לשנות את הריבית החודש".