סלקום ופלאפון: התקדמות במו"מ לרשת סלולרית משותפת

ל"גלובס" נודע כי הצדדים סיכמו באופן עקרוני את הפרטים החשובים בהסכם והוא יובא בקרוב לאישור הדירקטוריונים בשתי החברות ואז ייחתם ויוגש לאישור רשות ההגבלים ומשרד התקשורת

התקדמות משמעותית בשיחות בין פלאפון וסלקום סביב נושא הקמת רשת סלולרית משותפת לדור הרביעי. ל"גלובס" נודע שהצדדים סיכמו באופן עקרוני את הפרטים החשובים בהסכם ולמרות שנותרו פרטים נוספים לסגור, הרי שעל פי הערכות בקרוב יבוא ההסכם לאישור הדירקטוריונים בשתי החברות ואז ייחתם ויוגש לאישור רשות ההגבלים ומשרד התקשורת.

כרגע גולן טלקום איננה חלק מהמו"מ ואם היא תרצה להיות שותפה במיזם, הדלת עבורה תישאר פתוחה, כפי שהיא הוזמנה להיות חלק מהמיזם להקמת רשת דור רביעי של הוט מובייל ופרטנר.

בהקמת הרשת המשותפת ישאו הצדדים בעלויות באופן שווה, והדבר צפוי להוביל לחיסכון ולהתייעלות ניכרת לשניהם. כל צד יחזיק ב-50% וברגע שייקבע העיקרון השיוויוני גם עלויות החיבור לאתרים יתחלקו באופן שווה. זאת, מפני שלסלקום יש רשת תמסורת עצמאית משלה שמחברת 90% מאתריה, ופלאפון משתמשת ברשת הסיבים האופטיים של בזק.

אחד הרעיונות שעלו הוא חלוקה של הארץ לצפון ודרום כך שכל חברה תספק את התמסורת לאתרים באזור שלה, ואולם בכל מקרה אין לכך משמעות רבה מכיוון שהצדדים ימצאו לעצמם מנגנוני קיזוז.

בעניין זה נזכיר רק ש"גלובס" חשף הקמתה של רשת חדשה בבזק, ייעודית לחברות הסלולריות לדור הרביעי. הרשת החדשה תאפשר לחברות לנהל באופן עצמאי את תעבורת הנתונים בין האתרים הסלולריים לליבת הרשת.

נציין, כי ההיכרות המוקדמת והאדוקה שבין מנכ"לי החברות גיל שרון וניר שטרן מסייעת מאד בקידום המו"מ, ולכן גם ההתקדמות המהירה במגעים. נזכיר, כי ניר שטרן כיהן כמשנה של גיל שרון בפלאפון לפני שעבר לנהל את נטוויז'ן ואח"כ את סלקום.

הצדדים החליטו שלא לפנות ל"פרה רולינג" מול הרשות ורק לאחר שיושלם ההסכם הוא יובא לאישורה. המטרה היא להימנע מסחבת באישור העסקה.