דיסקונט: עלייה של 25% ברווח הנקי ברבעון ל-276 מיליון שקל

התשואה להון עמדה בסוף הרבעון השלישי על 9.5% לעומת 7.9% אשתקד ■ הלימות ההון עמדה בסוף הרבעון על 9.3% ■ סך ההכנסות ירדו ל-1.762 מיליארד שקל (הכנסות ריבית והכנסות שאינן מריבית), לעומת 1.769 מיליארד שקל ברבעון המקביל

בנק דיסקונט מדוח היום (ד') על תוצאות הרבעון השלישי של 2013 ותשעת החודשים הראשונים של השנה. מהדוחות עולה, כי הבנק רשם ברבעון השלישי עלייה של כ-25% ברווח הנקי ל-276 מיליון שקל. התשואה להון עמדה בסוף הרבעון על 9.5% לעומת 7.9% בתקופה המקבילה אשתקד. הלימות ההון עמדה בסוף הרבעון על 9.3%.

מנכ"ל דיסקונט הוא ראובן שפיגל ויו"ר הבנק הוא יוסי בכר. שפיגל הודיע באחרונה על פרישה מניהול הבנק, ותחליף אותו לילך אשר-טופליסקי החל מפברואר 2014, שסיימה את עבודתה כראש החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים בסוף אוקטובר.

לדברי שפיגל, "הנהלת הבנק נחושה להמשיך ולנהל באופן קפדני את יעדי הקבוצה ובכלל זה את מתווה ההון, על מנת לאפשר לקבוצה המשך צמיחה. בד בבד, יימשך פיתוח מערכי השירות במטרה להוסיף ולשפר את חווית השירות ללקוחות הבנק".

דיסקונט רשם ברבעון השלישי ירידה קלה בסך ההכנסות ל-1.762 מיליארד שקל (הכנסות ריבית והכנסות שאינן מריבית), לעומת 1.769 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2012. הכנסות הריבית נטו אחרי הוצאות אשראי עלו ב-1.5% וההכנסות שאינן מריבית ירדו בכ-2.4%.

בבנק דיסקונט מתנהל מאז חודש אפריל סכסוך עבודה בין ועד העובדים שבראשות ריקי בכר להנהלה, על רקע הסכמי שכר לשנתיים הקרובות. ועד העובדים מוחה על כוונת ההנהלה לבטל את מנגנון "הטייס האוטומטי" בשכר העובדים. הכוונה היא ששכר העובדים לא יעלה במשך שנתיים ב-5% באופן אוטומטי כפי שהיה אמור.