נוחי דנקנר יבצע גישור בתביעה על חלוקת דיבידנדים אסורה

"טרם חלפו 120 הימים שניתנו ליתר בעלי השליטה - החברות מקבוצת גנדן - לשם הצטרפות להסכם הפשרה

נוחי דנקנר בדרך לגישור במסגרת תביעה הנגזרת שהוגשה נגדו ונגד דירקטורים באידיבי בטענה לחלוקה אסורה של דיבדנדים בהיקף של כ-1.8 מיליארד שקל.

ביולי השנה הגיש בעל מניות באי.די.בי בקשה לאישור תביעה נגזרת נגד נוחי דנקנר ונגד כל הדירקטורים שכיהנו בחברה בשנים 2008-2010, בטענה לרשלנות ולאחריות לנזקי החברה, לאחר שאיפשרו חלוקות דיבידנדים אסורות לטענתו לבעלי המניות.

הבוקר (ה') הודיעו הצדדים לשופטת רות רונן, מהמחלקה הכלכלית בביהמ"ש המחוזי, כי הסכימו ללכת לגישור בפני השופט בדימוס בועז אוקון. הגישור ימשך 90 יום, ובסיומו יודיעו הצדדים לביהמ"ש האם הגיעו לפרשה שתסיים את התיק.

את התביעה הנוכחית הגיש עו"ד אהוד שיף, בעל מניות בסדרה ג' של אי.די.בי, בטענה כי דנקנר והדירקטורים - בהם רפי ביסקר, ליאור חנס, אליהו כהן, זהבה דנקנר (אמו של נוחי דנקנר), אריה מינטקביץ', יעקב שימל, מאיר רוזן, שמואל לחמן, צבי דוברצקי שומואל דור - אחראים לנזקים שנגרמו לאי.די.בי בעקבות חלוקות הדיבדנדים.

זאת, נטען, עקב רשלנות באישור החלוקות האסורות, לאחר שלא בחנו את מבחן יכולת הפירעון של החברה; לא בחנו את נטל החוב והמועדים לתשלומו; לא בחנו את המשך יכולת תנובת הדיבידנדים מהחברה-הבת והתעלמו מחוות-דעת מומחים, שהעריכו כי החברה-הבת לא תוכל לחלץ את רף הדיבידנדים עליהן הסתמכו באישור החלוקות.

תביעה זו עוסקת באותה חלוקה אסורה לכאורה בה עסקה תביעה קודמת שהוגשה נגד בעלי השליטה בקונצרן אי.די.בי, בהם משפחות ליבנת, מנור ודנקנר - ואשר הסתיימה בראשית החודש בפשרה. במסגרת התביעה הראשונה, שהוגשה לפני כשנה, דרשו התובעים כי בעלי השליטה באי.די.בי אחזקות - הנמצאת כיום בחדלות פירעון ומנהלת מגעים להסדר חוב עם נושיה - ישיבו את הכספים אותם משכו מהחברה כדיבידנדים בין השנים 2008-2010.

התביעה הסתיימה בפשרה תקדימית עם משפחות מנור וליבנת (אך לא עם דנקנר), במסגרתה הוסכם כי שתי המשפחות יעבירו 40 מיליון שקל במזומן, ומניות בשווי שעשוי להגיע עד 50 מיליון שקל ואף יותר, אשר ישמשו בעתיד כתשלום לנושי אי.די.בי אחזקות (בינתיים יחזיק בהן עו"ד נאור כנאמן, לתקופה של 12 חודשים).

חלקן של משפחות ליבנת ומנור - "השותפות השקטות" של נוחי דנקנר לשליטה בקונצרן - בדיבידנדים עמד על כ-489 מיליון שקל בסך-הכול.

בתביעה הנגזרת צוין, כי הסכומים הנקובים בה הם הסכומים המתקבלים מסך החלוקות שביצעה החברה בשנים 2010-2008, בניכוי חלקם של משפחות מנור וליבנת, בהתאם להסכם הפשרה. עוד צוין כי טרם חלפו 120 הימים שניתנו ליתר בעלי השליטה - החברות מקבוצת גנדן - לשם הצטרפות להסכם הפשרה.