נציגי הוועדים בכיל החרימו פגישה עם המנכ"ל סטפן בורגס

הפגישה נקבעה במהלך הימים האחרונים על רקע בקשת הוועדים, אלא שהפיטורים של 127 מעובדי רותם אמפרט הובילו אמש את ראשי הוועדים להודיע לבורגס על החלטתם לבטל בהפגנתיות את המפגש המתוכנן

ראשי הוועדים של חמישה מבין שישה מפעלים של קבוצת כימיקלים לישראל (כיל) בדרום ביטלו פגישה שהיתה אמורה להתקיים הבוקר (ה') עם המנכ"ל סטפן בורגס בלשכתו בתל אביב. הפגישה נקבעה במהלך הימים האחרונים על רקע בקשת הוועדים, אלא שהפיטורים של 127 מעובדי רותם אמפרט הובילו אמש את ראשי הוועדים להודיע לבורגס על החלטתם לבטל בהפגנתיות את המפגש המתוכנן.

בוועדי העובדים טענו כי הנהלת כיל החליטה לפטר את 127 העובדים ברותם אמפרט בזמן שהיא מקיימת משא ומתן עם נציגיהם, ובחרה לנקוט במהלך חד צדדי. לדברי יו"ר ועד עובדי רותם אמפרט משה חדד, "לא ראינו טעם לקיים את הפגישה עם בורגס בזמן שההנהלה ממשיכה בהליכי הפיטורים במפעל. נציגי ההנהלה עדיין מנסים לכפות עלינו 'הסכמה' לפיטורים - ועל כך לא נסכים לעולם. ועדי המפעלים האחרים של כיל ניצבים לצדנו במאבק ולא ניתן לכך שהיחידים שישלמו את מחיר ההתייעלות בחברה יהיו העובדים".

יו"ר ועד עובדי תרכובות ברום שברמת חובב אבנר בן סניור אמר היום ל"גלובס" כי "לא יתכן שיד אחת מושטת בידי ההנהלה לשלום ואילו יד שניה מורידה לכולנו סטירת לחי. לא נקבל מצב שלצד מו"מ נעשים מהלכים חד צדדיים להתייעלות. אנחנו יודעים שלהנהלת כיל יש תכנית מגירה סודית, לגבי פיטורין במפעלים נוספים של החברה בדרום ובכוונתה ליישם אותה באופן מדורג. התכנית נשמרת בערפל כבד ומנומקת במצב הכלכלי. בדיקות שעשינו העלו כי בשנים 2009-2010 כיל הרוויחה פחות ממה שהרוויחה ב-2013 כך שהטענה של ההנהלה לקשיים כלכליים מריחה רע".

בסביבתו הקרובה של המנכ"ל בורגס אמרו היום כי "בורגס הצטער ולא הבין את ביטול הפגישה. הוא היה ועודנו מוכן לפגוש את העובדים ואת נציגיהם בכל עת כדי לדון עימם על האסטרטגיה של החברה, בדרכים ליישומה ובאתגרים הקשים שעומדים לפניה. הוא מאמין בתקשורת פתוחה ומשתפת עם כל בעלי העניין של כיל ובראש ובראשונה עם העובדים, שהם הנכס העיקרי שלה".

מהנהלת כיל נמסר כי"הנהלות המפעלים של כיל יוזמות באופן קבוע דיונים פתוחים ומשתפים עם העובדים ונציגיהם. במסגרת זו מנכ"ל כיל סטפן בורגס אף תכנן להיפגש עם הוועדים הבוקר, אך הוועדים החליטו לבטל את הפגישה באופן מפתיע. כיל היא המעסיק הגדול ביותר והטוב ביותר בנגב. אנו מחויבים לעובדים שלנו ואנו מודעים גם לחשיבותה של כיל לנגב כולו, לכן עלינו לעשות הכל כדי לשמור ולהבטיח את עתיד הפעילות שלנו כאן. כדי להתמודד עם אתגרים גלואליים כבדי משקל בשווקים בהם פועלת החברה, עלינו להבטיח את כושר התחרות שלנו מול המתחרות הבינ"ל הגדולות איתן אנו מתמודדים. זו המשימה העיקרית העומדת כרגע מול עינינו".