דיסקונט יעמיד לקרדן NV אשראי של 33 מיליון אירו לאג"ח

המנכ"ל, שוקי אורן: "צעדי החברה נועדו להבטיח באופן מלא את תשלומי האג"ח ב-2014, ואנו אף מבצעים פירעון מוקדם של חלק מהחוב"

במקביל לחדשות חיובית שסיפקה היום קבוצת קרדן NV בנוגע לתשלום האג"ח הצפוי, היא הציגה תוצאות רבעוניות שליליות, שהושפעו בצורה ניכרת ממכירת מניות GTC פולין - מהלך שננקט כחלק מניסיונות הקבוצה לעמוד בהתחייבויותיה.

קרדן, שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור, עדכנה היום כי חתמה על הסכם לקבלת אשראי בהיקף של 33 מיליון אירו מבנק דיסקונט. בקרדן הסבירו כי העמדת האשראי נועדה להשלים את מלוא הסכום הדרוש לה לפירעון האג"ח בחודש פברואר הקרוב, המגיע לקרוב לחצי מיליארד שקל (כ-100 מיליון אירו).

ההלוואה תינתן לחברה הבת GTC, המרכזת את פעילות הנדל"ן של קרדן NV, בריבית של 5.5% מעל ריבית הליבור. להבטחתה תשעבד קרדן 51% ממניות קרדן נדל"ן אסיה (KLC), ואת מלוא מניות תהל הפועלת עבורה בתחום התשתיות, וכן מניות KFS הפועלת בתחום הפיננסי.

הסכם המימון המפורט צפוי להיחתם עד אמצע חודש ינואר הקרוב, ובמועד החתימה תפרע GTC לבנק חוב של כ-8 מיליון אירו. במקביל, קרדן התחייבה לפרוע במלואה הלוואה בהיקף של 101 מיליון אירו לדיסקונט - החלק העיקרי מתוך הסכום של 160 מיליון אירו שתקבל קרדן ממכירת מניות חברת GTC פולין שהושלמה לאחרונה לקרן הפרייבט אקוויטי Lone Star. יתרת תמורת המכירה, בקיזוז הוצאות שונות, צפויה לשמש גם היא את קרדן לתשלום חוב האג"ח.

שוקי אורן, מנכ"ל קרדן NV, מסר כי "ברבעון השלישי המשיכה קרדן להתמקד בגיוס מזומנים באמצעות מכירה של נכסים, החזר הלוואות בעלים מחברות בנות, וכן על ידי מימון מחדש של נכסים, על מנת לעמוד בהחזרי תשלומים לבעלי האג"ח בשנים 2014 ו-2015".

אורן התייחס לעסקת המימון עם דיסקונט ומכירת מניות GTC פולין, ואמר כי "צעדים אלו נועדו להבטיח באופן מלא את תשלומי האג"ח ב-2014, ואנו אף מבצעים פירעון מוקדם של חלק מהתשלומים הקרובים. קרדן אן.וי ממשיכה להתמקד בהורדת רמת המינוף ובשיפור התוצאות התפעוליות בקבוצה".

גירעון בהון ותזרים שלילי

בסיכום רבעוני, עמדו הפסדי קרדן NV על 66 מיליון אירו, עיקרם, כ-44 מיליון אירו, משערוך ההשקעה ב-GTC פולין לפי שווי השוק שלה בסוף הרבעון השלישי, טרם מכירת ההחזקה. את שלושת הרבעונים הראשונים של 2013 סיימה קרדן בהפסד של 106 מיליון אירו.

בקופת המזומנים סולו של קרדן היו בסוף הרבעון רק כ-15 מיליון אירו, מול התחייבויות שוטפות בסך 118 מיליון אירו. בדוחות מפנים רואי החשבון את תשומת לב המשקיעים לגירעון של 101 מיליון אירו בהון החוזר סולו, ולתזרים מזומנים שלילי של 25 מיליון אירו בתשעת החודשים הראשונים של השנה.

קרדן NV פועלת בשוקי הנדל"ן, התשתיות והפיננסים בחו"ל, בעיקר בשווקים המתעוררים של מזרח אירופה ואסיה, וסך חובות האג"ח שלה מגיעים לכ-2 מיליארד שקל (420 מיליון אירו). שתי סדרות האג"ח שלה נסחרות בתשואות זבל של 28%-44%.

מגזרי הפעילות העיקריים שלה סבלו מרבעון שלילי, עם הפסד של 9.5 מיליון אירו במגזר הבנקאות והאשראי, בשל ירידת ערך והפחתות. תהל פרויקטים הפסידה כ-8.5 מיליון אירו, בשל ירידת ערך המיוחסת להשקעה בחברת פרויקטים בפולין שהגישה בקשה לפשיטת רגל. לעומתם, פעילות הנדל"ן באסיה סיכמה את הרבעון השלישי עם רווח של 1.1 מיליון אירו. מניית קרדן צנחה מתחילת השנה ב-54%, ומשקפת לחברה שווי של 185 מיליון שקל.