נייר חדרה: המו"מ פוצץ וההנהלה מאיימת לפטר מאות עובדים

לטענת ההנהלה, ועד העובדים מסרב להפחתת שכר למרות שעובדי הייצור הקבועים נהנים מעלות שכר של 25 אלף שקל בממוצע ועל אף שהחברה הפסידה ברבעון השלישי כ-60 מיליון שקל

מניפולציה תקשורתית או כורח המציאות? הנהלת נייר חדרה, שבשליטת כלל תעשיות, מאיימת הערב לפטר מאות עובדים זמניים וקבועים, לאור הפיצוץ במו"מ עם ועד העובדים שהתנהל ביממה האחרונה בתיווך המחלקה ליחסי עבודה במשרד הכלכלה. לטענת ההנהלה, הוועד מסרב להפחתת שכר למרות שעובדי הייצור הקבועים נהנים מעלות שכר של 25 אלף שקל בממוצע ועל אף שהחברה הפסידה ברבעון השלישי כ-60 מיליון שקל.

פיטורי עובדים ללא קביעות אפשריים גם בלי היוועצות עם הוועד, אולם הנהלת החברה בראשות המנכ"ל עופר בלוך הבהירה כי תפנה לוועד בדרישה לנהל מו"מ גם על פיטורי עובדים קבועים.

ספק רב אם פיטורי עובדים זמניים ברמות שכר נמוכות יביאו תועלת לחברה, ועל כן הדבר נראה כמו שריר מצד ההנהלה. מנגד, הנהלת החברה הבהירה כי לאור ההפסדים ועל רקע ירידה בצריכת הנייר הלבן בעולם, אין מנוס מהתייעלות משמעותית. אם הוועד לא יסכים להפחתת שכר, כפי שנאלצו להסכים העובדים בחוזים אישיים, ההנהלה תשקול סגירת פעילויות שיחייבו פיטורים.

בתוך כך, הנהלת החברה המשיכה גם היום, כבר חמישה ימים ברצף, להשבית בעצמה את מערך הייצור במפעל - צעד חריג ושנוי במחלוקת. בהנהלה טוענים כי הדבר הכרחי כדי להבהיר שלא ניתן להשבית באופן בלתי אחראי לכאורה את המכונות במפעל כפי שעשה הוועד בסוף השבוע שעבר, זאת בטענה כי סגירה לא מבוקרת של מכונות רגישות המופעלות על ידי גז טבעי יכולה לסכן חיי אדם. מנגד, יש מי שסבור כי מדובר בלחץ בלתי לגיטימי מצד ההנהלה כדי לשפר עמדות במו"מ על הפחתת שכר.

מהנהלת החברה נמסר בתגובה: "לאור פיצוץ המשא ומתן על ידי הוועד וחוסר רצונו להתגמש - למרות התנאים המפליגים של 25 אלף שקל עלות שכר ממוצעת של העובדים הקבועים והירידה בצריכת הנייר הלבן בעולם - החליטה הנהלת נייר חדרה להתכנס במהלך סוף השבוע לדיון בצמצומים משמעותיים ובפיטורין של מאות עובדים. ההנהלה תשקול הוצאת מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורין לעובדים זמניים ופניה להסתדרות למשא ומתן על פיטורי קבועים".

אדי חננוב, יו"ר ועד עובדי מפעל נייר חדרה מסר: "לא משנה עד כמה אנחנו מתפשרים- עופר בלוך מקשיח את התנאים. ככל שעובר הזמן אנחנו משתכנעים יותר ויותר שהוא פועל למען סגירת המפעל ופתיחתו מחדש ללא ועד ועם תנאי שכר ירודים כפי שנעשה בקניאל. הוא פגע ב-YES, בנטפים ובלידקום כשכיהן שם כמנכ"ל- ועכשיו אנחנו מבחינתו הבאים בתור. לא ניתן לזה לקרות".