לשכת רה"מ מצטטת את אריק איינשטיין: "מוצצים לנתניהו את הדם"

בלשכת רה"מ מגיבים לדוח ההוצאות של מעון רה"מ בציטוט של אריק איינשיין מ-1998: "נוהגים בנתניהו באי צדק נורא, מתעללים בו, מפגינים כלפיו זלזול ושנאה. עד כמה אפשר למצוץ לו את הדם, עד לאן אפשר ללכת עם הכניסה לחדרי החדרים"

בלשכת ראש הממשלה בחרו בדרך יצירתית, בלשון המעטה, להגיב לדוח ההוצאות של מעון רה"מ בשנת 2012 שנחשף היום לבקשת העמותה לחופש המידע. בלשכת בנימין נתניהו ביקשו להתחיל את התגובה, בציטוט מדבריו של אריק איינשטיין ז"ל בראיון לעיתון 'ידיעות אחרונות' בשנת 1998: "בראש הממשלה נתניהו נוהגים באי צדק נורא, מתעללים בו, ואני פשוט מזועזע מעוצמת הזלזול והשנאה שמפגינים כלפיו. עד כמה אפשר למצוץ לו את הדם, עד לאן אפשר ללכת עם הכניסה לחדרי החדרים".

הדוח הצביע על סך הוצאות של 3.2 מיליון שקל שהוציאו במעון רה"מ נתניהו וביתו בקיסריה - 2.9 מיליון שקל במעונו בירושלים ו-312 אלף שקל בבית בקיסריה. הכל, כמובן, על חשבון משלם המסים ובעוד שלרה"מ אושרה מסגרת הוצאה של 2.2 מיליון שקל בשנה.

בין שאר הנתונים שנחשפו, היה חשבון המים שהסתכם ביותר מ-80 אלף שקל בווילה המאובזרת בבריכה, כאשר נתניהו שילם גם מס בצורת בגין שימוש חורג, בסכום של יותר מ-5,500 שקל. לכך מגיבים מלשכת ראש הממשלה, כי "הסכום כולל גם תשלומים שנדחו מהשנים 2009-2011 וכולל גם את צריכת המים השוטפת במגורי המאבטחים השוהים בבית במשך כל ימות השנה. זאת, בהתאם להנחיות השב"כ לפיהן הבית צריך להיות מאויש במשך כל ימות השנה על ידי אנשי אבטחה, ולכן יש צורך לתחזק אותו באופן שוטף ויומיומי.

"המדינה אינה נושאת בהוצאות הבריכה, לרבות הוצאות מים, ומשפחת נתניהו משלמת עבור הוצאות אלה מכיסה הפרטי. יש לציין שהמעון הרשמי של ראש הממשלה משמש לאורך כל ימות השנה לאירוח ראשי מדינות, קיום התייעצויות רבות ומפגשים רבי משתתפים".

על שאר המספרים, ובינהם יותר מ-20 אלף שקל על גינון, 26 אלף שקל חשבונות חשמל, כ-6,000 שקל על נרות ריחניים, 20,000 שקל על סידורי פרחים, כ-10,000 שקל על החלפת רצועות לתריסים וכ-120 אלף שקל על תחזוקה, ניקיון ואחזקה שוטפת; כ-26 אלף שקל בחשבונות הטלפון הקווי, מקרר ב-7,600 שקל, והתקשרות עם מכבסה ב-10,000 שקל - לכל זאת לא התייחסו בלשכת ראש הממשלה.