גבעות: צינורות קידוח באתר "מגד 6" נתקעו; הקידוח הופסק

גבעות: "לא ניתן בשלב זה לקבוע את הגורמים לאירוע... לא ניתן בשלב זה לדעת מה יהיו השלכות האירוע על הקידוח ותקציבו" ■ גבעות מנסה לחלץ את צינורות הקידוח אולם כלל לא בטוח שהשותף הכללי יצליח לעשות זאת

קשיים בקידוח הנפט "מגד 6" של גבעות עולם : החברה דיווחה היום (ב') כי צינורות קידוח הנפט נתקעו בעומק של 3,860 מטרים מתחת לפני הקרקע - והקידוח הופסק.

"לא ניתן בשלב זה לקבוע את הגורמים לאירוע", מסרה גבעות והוסיפה: "לא ניתן בשלב זה לדעת מה יהיו השלכות האירוע על מהלך הקידוח ותקציבו".

כעת מנסים בגבעות לחלץ את צינורות הקידוח אולם כלל לא בטוח שהשותף הכללי יצליח לעשות זאת, כך שעננה כבדה מרחפת מעל עתיד הקידוח: "השותף הכללי מבקש להבהיר כי בכוונתו להמשיך ולעשות פעולות בניסיון לחלץ את צינורות הקידוח. במידה ופעולות אלו לא יצלחו, השותף הכללי בסיוע יועציו, יחליטו על הדרכים להמשך הקידוח ויינתן על כך דוח מיידי".

לפורום גבעות עולם בספונסר - לחצו כאן

קידוח "מגד 6" ממוקם כקילומטר דרומית ל"מגד 5", משם הפיקה גבעות זה כשלוש שנים נפט משכבה אחת בלבד, 8B. באוקטובר עדכנה חברת הייעוץ NSAI את הערכת הרזרבות לשכבה זו; נכון לסוף חודש ספטמבר, הרזרבות המוכחת במקטע 8B עומדות על 891 אלף חביות, תוספת של 494 אלף חביות ביחס לאומדן הקודם שנערך בסוף שנת 2012.

לפני פחות מחודש דיווחה גבעות כי בקידוח "מגד 6" החל לזרום נפט לפני השטח. גבעות דיווחה כי הזרימה הראשונית ביותר הייתה בשיעור של 3 חביות במשך 5 דקות, ולאחר מכן קצב הזרימה היה של 5 חביות ב-10 דקות, עם גז נלווה.

התקלה היום מצטרפת להיסטוריה של תקלות מביכות של גבעות לאורך ההיסטוריה שלה, כמו למשל המקדח שנתקע באדמה באחד הקידוחים המוקדמים בשדה "מגד" או הפסקות שהיו בעבר בקידוח "מגד 5" בשל פליטה של חומרים רעילים וזרימה של מים לבאר הנפט.