הטיפ היומי: מניית אינטרנט אקזוטית שיכולה לזנק ב-21%

בגולדמן זאקס מעריכים שחברת האינטרנט הרוסית Yandex תחזק את מעמדה

חברת האינטרנט Yandex נסחרת בנאסד"ק (סימול: YNDX) לפי שווי שוק של כ-13 מיליארד דולר. החברה מרוסיה מפעילה אתר אינטרנט, הכולל מנוע חיפוש, חדשות, קניות, בלוגים ועוד. הכנסותיה מגיעות בעיקר מפרסום. יאנדקס הונפקה לראשונה במאי 2011 ומאז מנייתה עלתה בכ-60%.

להערכתנו, יאנדקס ממוצבת היטב כדי ליהנות מהמוניטיזציה הצומחת ומהגדלת שיעורי החדירה בשוק האינטרנט הרוסי. אנחנו מאמינים שיש ביקוש בר-קיימא לפרסום המבוסס על ביצועים, על רקע החששות מסביבת המקרו ברוסיה. ביקוש זה יתורגם להערכתנו לצמיחה בהכנסות וב-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של יאנדקס.

בנוסף, אנו סבורים שהפוטנציאל שגלום בטראפיק בתשלום לא מוערך מספיק בשוק.

התחזית שלנו לתוצאות יאנדקס היא לצמיחה שנתית ממוצעת של 28% ברווח הנקי למניה בין השנים 2013-2016. אנו מעריכים שבשנת 2013 יצמחו הכנסותיה של יאנדקס בשיעור של כ-38% והרווח הנקי שלה למניה יגדל בכ-65% בהשוואה לשנת 2012. בשנת 2014 אנו מעריכים שהחברה תציג צמיחה נוספת של כ-30% בשורת ההכנסות, ובשנת 2015 היא תוסיף לצמוח בשיעור דו-ספרתי של כ-25%.

שינויים שביצעה החברה במנוע החיפוש שלה ובתחום המסחר המקוון, אמורים להערכתנו לחזק את מעמדה. חוזה שעליו חתמה החברה עם Mail.ru, אחת מקבוצות האינטרנט הגדולות ברוסיה, אמור לעזור ליאנדקס לשפר את נתח השוק שלה, להשיג יותר כוח בתמחור בשוק הפרסום הרוסי, ועל ידי כך להשיג צמיחה בת-קיימא בהכנסות בטווח הבינוני.

להערכתנו, שיעורי הצמיחה הצפויים ברווח הנקי של החברה לא משתקפים במלואם בתמחור המניה. אנו מעלים את מחיר היעד שלנו למניית יאנדקס מ-40 דולר ל-48 דולר - פרמיה של כ-21% על מחיר השוק. המלצתנו למניה נותרת "קנייה".

* מחלקת המחקר, גולדמן זאקס

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם