סיטי: 2014 תהיה שנה מהפכנית עבור הכלכלה הגלובלית

וילם בויטר, הכלכלן הראשי של סיטי, סבור כי הכלכלה הגלובלית תצא מעידן ההאטה, שממנה היא סבלה ב-3 השנים האחרונות ■ בסיטי סברוים כי הכלכלה הגלובלית תצמח בקצב של 3.1% ב-2014

בנק ההשקעות סיטי, פרסם לאחרונה את התחזית שלו לגבי הכלכלה הגלובלית ב-2014. כלכלני הבנק סבורים כי הכלכלה תצמח בקצב גבוה יותר בשנה הבאה ומציינים כי תהיה זו שנה מהפכנית שבה הכלכלה תיכנס לעידן חדש של התאוששות וצמיחה.

"בעוד 2013 קרבה לסיומה, נראה כי הכלכלה הגלובלית יוצאת מעידן ההאטה שממנה היא סבלה ב-3 השנים האחרונות ונכנסת לעידן חדש של התאוששות מתונה וצמיחה", כתב וילם בויטר, הכלכלן הראשי של סיטי.

בויטר, נשמע אופטימי במיוחד בתחזית שפרסם הבנק, בייחוד לאור העובדה שבעבר הוא הזהיר מהחרפה במשבר החוב האירופי וקרא לפרישתה של יוון מגוש האירו.

"שנת 2014 תהיה מהפכנית משום שהסבירות לאירועים שעלולים לשתק את הכלכלה הגלובלית היא נמוכה מאוד", כתב בויטר. עם זאת, הוא ציין בנוסף כי הסיכונים לא נעלמו לחלוטין. "גוש האירו עדיין במשבר, סין מציגה סימני שאלה רבים והמשבר בקונגרס האמריקאי עלול להכביד על המדיניות הפיסקלית". לדבריו, הסוגיות הללו נראות פחות מאיימות כיום, מאשר לפני שנה.

ומה לגבי המספרים? בסיטי צופים צמיחה חזקה יותר ב-2014, בשיעור של 3.1%, לעומת קצב צמיחה של 2.4% ב-2013. לגבי ארה"ב ובריטניה, בסיטי רואים קצב צמיחה בשיעור של כ-3% וצמיחה חזקה יותר גם ביפן.