תרפיקס מזנקת עקב מו"מ למיזוג בחברה הנסחרת בארה"ב

ViroPro האמריקאית נסחרת לפי שווי של 14 מיליון דולר, אך המיזוג צפוי להיות מיזוג בין שווים, למרות הבדל השווי הבולט

חברת התרופות תרפיקס (לשעבר נסווקס) הודיעה היום (ד') כי חתמה על מזכר כוונות למיזוג עם חברת ViroPro, שנסחרת בבורסה שמעברת לדלפק בארה"ב. ViroPro נסחרת לפי שווי של 14 מיליון דולר, אך המיזוג צפוי להיות מיזוג בין שווים, למרות הבדל השווי הבולט. זאת, בהנחה כי תוגש חוות דעת הוגנות שתתמוך בכך. ViroPro תהיה החברה הקולטת במיזוג, כך שתרפיקס תמוזג במלואה לתוכה ואחר כך יחולקו מניות ViroPro בין שני הצדדים.

ארי עמינצח, מנכ"ל תרפיקס, אמור להפוך למנכ"ל החברה הממוזגת, כשההנהלה תכיל גם בכירים מ-ViroPro. סינת'יה טסאי, מנכ"לית ViroPro, צפויה להפוך למנכ"לית הפיתוח העסקי של החברה הממוזגת.

לתרפיקס שני מוצרים מובילים, מוצר אנטי-דלקתי ומוצר לטיפול מניעתי נגד אלצהיימר. Viropro עוסקת כיום בייצור עבור חברות ביוטכנולוגיה וייעוץ להן, יש לה מפעל ייצור תרופות ביולוגיות לניסויים קליניים במלזיה ומעבדה לתכנון וייצור מתוחכם של חלבונים בקליפורניה. כמו כן יש לה במונטריאול, קנדה, מרכז פיתוח שהחל לעבוד על פיתוח מוצרים ביו-גנריים בתחומים רבים נוספים. ל-Viropro יש טכנולוגיה לייצור של תרופות מבוססות חלבון, אשר לדבריה היא זולה משמעותית מהטכנולוגיות הקיימות. החברה מקווה לייצר אינסולין ביו-גנרי (Biosimilar), שמחירו זול לעומת המתחרים הרבים בשוק.

לאחרונה עברה Viropro תקופה סוערת, כאשר חתמה ואז הפסיקה הסכם פיתוח עם חברה בתחום המוצרים הביו-גנריים לטיפול בסרטן. מניית החברה סבלה מירידות חדות בשלושת החודשים האחרונים, אחרי עליות יפות מתחילת השנה. בסך הכל מתחילת השנה היא רשמה תשואה של כ-10%. המוצר האנטי-דלקתי של תרפיקס מיועד גם הוא תחילה לטיפול בסוכרת נעורים, וכאן מצאו שתי החברות התאמה ביניהן.